Holy smoke!

Nu är det verkligen dags att skärpa sig!
Gled in på VV sidan idag och inser att jag inte vägt in mig på 2 veckor! 2 Veckor!!!!
Visserligen går jag fortfarande ner 0,6 i veckan i genomsnitt... men jag lägger ju inte manken till.
Jag har även sneglat in lite på LCHF metoden och är nyfiken på den som 17.
Den ska vara bra sägs det.... och det är ju lite grann som GI.
Lättare så här i grilltider.
Det jag däremot tvekar på är att det är vanligt att man i början går upp några kilon innan man rasar igen... och jag vete 17 om mitt psyke pallar det....



Hade jag gjort det så kanske jag vid det här läget inte hade blivit så deppig när jag gick igenom och packade upp de kläder jag packade ner inför flytten från vårt hus i November -09

Två kassar fick arkiveras "öppet" så jag slipper se dem, men ändå snabbt kommer åt dem i förråden när jag gått ner i vikt igen.
Hemskt ... och gråtfärdig blev jag.
Arg på mig själv att jag lät det gå så långt under graviditeten... jag har ju gjort det förr.
Gått ner menar jag... men skillnaden, som jag inte tänkte på då, är att jag faktiskt inte längre är 20.... Inte heller 23 som jag var sist jag gjorde det.

Men.... Nu ska jag lägga manken till igen.
Vet att det inte blir någon bikini sommar i år, men jag hoppas på att det kanske kan vara så att jag till vintern kommer i mina kläder och inte behöver köpa nya vinterkläder....

Känns iaf skönt att komma in i huset mer och mer.
Trots att just inte klädbiten blev så rolig.

Sandra fick lite kläder...
Moa fick litegrann...
Nelly fick en påse även hon...
och Elias har även han en påse att hämta här :-)

Min underbara älskade make kom hem med den nya boken från Twilight serien... den om Bree.



Lagom kort är den så jag kan läsa den när jag ammar.
Dessutom ett smakprov på en annan variant av bok som kommer ut 1a Augusti:
Fallen Ängel



Philippa rullade idag runt på mage från ryggläge.
Eftersom hon låg i sängen, och inte klarade det en gång till efterår så återstår det att se om hon gör det igen sen.
Men det var en riktig rullning!


Nej... nu har klockan passerat denna dag och lämnat den bakom sig... och så kommer även jag göra.
Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0