Extrem tomhet.

Huset ekar.
Ingen i familjen är hemma.
Bara jag och Philippa.
Emilia är på dagskryssning med sin kompis och dennes mormor, Oliwer på Ecencup med sin far.
De bli borta precis hela dagen och jag kunde inte följa med pga hundarna.
Det känns extra jobbig eftersom Emilia aldrig tidigare åkt någonstans utan oss.... Jag försäkrade mig om att de ej går ut på däck, inte springer nere vid hytterna eller på annat sätt sticker ifrån Moa´s mormor.
Hon var själv väldigt tveksam till om hon verkligen ville följa med i morse, och en liten tår kom.



Hur mycket jag än ville säga: "Stanna hemma :-)", så bet jag ihop och påminde henne om hur kul hon skulle få det.
Hon måste få bli stor någongång, hur gärna jag än vill att hon ska vara liten....
Men nu... ångest ångest! På en båt dessutom..... hugaligen! Längtar tills hon ringer och säger att hon ör tillbaka på land.

Inte heller kunde jag följa med och se när Oliwer spelar, då det är hela dagen och hundarna kan inte vara själva. Hundvakt till två är svårt nog, men till tre så blir det till att åka land och rike runt för att placera ut dem. Allra helst när det kommer plötsligt och spontant.
Jag lider med maken som måste åka så långt för att sonen ska spela.. men vad gör man inte? Han vill ju så gärna spela....

Tillbringade e.m/kväll hos kära syster igår. Härligt!!
Sol på altan, barn i poolen och underbart god smörgåstårta!
Dessutom fick jag äntligen färga bort mina vita hårstrån!!!!



Och har nu äntligen min röd/svarta hårfärg igen.
Så även om jag fortfarande är fet som en flodhäst, så är lite av mig själv tillbaka :-)
Ögonbrynen fick jag plockade oxå, värsta lyxen.

Ina´s boyfriend fick jag träffa finally.
Trevlig kille och korsförhörde honom lite om deras sexliv. Gick igenom det här med skydd och dyl.
Han påminde faktiskt lite om Christian Slater ;-)



Nu ska jag återgå till tomheten och ekot i huset.... kanske sover Philippa en stund så jag får plocka lite.
Ikväll skall jag in och shoppa på Bauhaus utemöbelsrea!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0