Galen natt och galen morgon

Hela natten i natt hölls jag vaken av barn och snarkande make.
Så när morgonen grydde, så var jag heelt slut.
Det är ett härke att aldrig få sova.

Barnen hojtar till vid nio tiden om att jag faktiskt måste gå upp eftersom jag skall med Max till veterinären... så inser jag att batteriet i mobilen tagit slut.
Men... jag är ändå för trött för att vakna.
Det som då händer, är hyfsat skoj... och oddsen för att det skulle ske, näst intill minimal.

MAX kommer in och lägger tassen på mig i sängen.
När jag då öppnar ena ögat, för att se vilken hund det är som gör "överträdelsen" så flyger han snabbt och smidigt upp i sängen på andra sidan om mig....
Lägger sig i en "Maxrullning" och ser helt sonika till att jag rullar ur sängen!
Allt gick så snabbt att jag knappt hann reagera.
Väl nere på golvet, så blir jag attackerad av Dévilles pussar.
Max... han ligger fint kvar i sängen men hoppar sedan ner när jag reser mig upp.

Vad är oddsen på att ngt liknande skall ske?
Déville brukar kunna ta sig friheter, men Max har aldrig visat den minsta anstymmelse till att hoppa upp i sängen!!!
Kunde ju inte annat än le åt saken.
Jag skulle helt enkelt upp!

Hur som helst... .jag är vaken nu ;-) Och nu bär det av till Veterinären med Max :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0