Svettningar

"Andra skäl till överdriven svettning kan vara övervikt, klimakteriebesvär, biverkning av mediciner eller någon sjukdom.
Då svettas man oftast över hela kroppen
."

Ok... jag vet ju faktiskt varför jag svettas så.
Det har nog lite med att göra att jag är gravid, och mycket med min enorma kroppshydda att göra.
Det är inte för inte som vågen visar en ökande uppgång på hela 23 kilo (jag står fast vid den siffran, enormt motsträvig mot att ställa mig på vågen igen för en mer aktuell uppdatering) sedan i Juli.

Förutom pungsvetten, som kommer i tid och otid och som inte ens en läkare ville beblanda sig med, så har även mina tidigare skinnpåsar fyllts ut och skapat en täckande matta på överdelen av magen.
Hållare med bygel ger mig skavsår, och hållare utan ger mig minskad tvättmedelslager pga att hållaren är dyblöt efter en dag.
OM jag mot förmodan skulle ta av mig denna hållare, så skulle vecket under ändå ligga i stor risk för svampinfektion pga de små rivsår jag lyckats klösa upp nattetid.
Skulle jag välja att sola så, så skulle jag även få äta upp mitt egna skratt och mina egna ord som jag uttalade om tanten på kanarieöarna för ca 8 år sedan.
Hon fick en röd ruta ovanpå sin mage.

Hur som helst. Det är bara att bita ihop.
Just nu är magen spänd och hård, tuttarna stora och opåsiga men ändock tydligt drabbade av tyngdkraften.
Om ett par månader, när Phillippa inte längre ligger i min mage... så är det magen som är som en nyjäst deg och tuttarna hårda som bollar.
Om jag har tur, så kan det bli lite luftmöjligheter där då.
Om inte... får jag helt sonika vänta tills de blir de där berömda påsarna igen, med total avsaknad av minsta antydan av fettceller.
Röven däremot, kan jag inte lova detsamma om, dessvärre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0