Mera hus...

Nu har jag, i ca en timme, talat med Telia.
Det gäller telefonin och internet i huset.
Enligt mätningar så kan vi ha möjlighet till en hastighet på 6-8 mb. Men de boende därute har endast 1,5-2, vilket INTE är ett alternativ för oss.

Jag fick tala med en fiber kille, och presenterade mig:
- "Hej, jag heter Carina och vill ha fiberkabel"
Trevligt, tyckte han och fortsatte tala.
När han fått adressen så hördes det verkligen hur han skruvade sig i stolen....
- "Det går inte att få på den här adressen... det måste vara .... några fler boende i området för att vi ska dra in det"
Vet inte om stackarn brukar få en utskällning vid det här laget, för han skruvade en aning på sig.
Kan även vara att han satt och försökte jobba(skriva) samtidigt som jag babblade på i luren.

- "Nehepp..... så vi och de tre äldre herrarna som bor längs vägen räknas inte som ett bostadsområde?"
Innan han hann svara, så skrattade jag till så han förstod att det var ett skämt.
- "vad kostar det att sätta upp en mast då? Någon måste ju ändå vara först och om ett par år kanske det är ett bostadsområde därute.... och då är det ju bra med en mast..... eller?"
Svaret jag fick var inte direkt... och en aning trevande... Men han höll med mig ;-)

Hur som helst, efter mycket om och men så lovade han iaf att han hade tillräckligt med information för att skicka en offert till mig... och avslutade samtalet.
Hrmf... jag som precis snackat igång mig.....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0