Måndag igen.

Ja.... då är helgen officiellt över.
Barnen är i skolan, maken på jobbet.
Jag är vaken... men orkar inte gå in. Låter som om A håller på att städa och alla VET hur en mamma är när hon håller på att städa.
Precis som om de går in i en konstig tillvaro ... munnen blir som ett utryckslöst streck ... hastigheten är som när man snabbspolar med bild... och det dunkas och klirrar i allt.
Det värsta man kan göra vid sådant tillfälle är att kliva emellan, eller ställa en fråga.
Man ska helt enkelt bara hålla sig undan.

Samtidigt kan jag bara inte låta bli tror jag.... måste in sen, men vet inte vad jag ska göra inne.
Förutom att kissa dock ;-)

De nattliga besvären av bäckenet är numera olidligt.
Vet inte alls vilken ställning jag ska sova i, och jag hinner inte längre somna in - för att sedan vakna av smärtan - innan den sätter fart.
I natt löste jag det genom att bullra upp kuddarna högt, så jag halvlåg ner på rygg..... och det funkade då jag var helt utmattat... men sen då?
Läste någonstans en mening som klingar högt i min skalle... sjusovare som jag är....
- "Du är nu i tredje trimestern, och en god natts sömn kommer bli ett minne blott"
Det stämmer ju faktiskt....
Fr o m nu så kan jag glömma vad allt som att sova gott heter.... nu är jag gravid... och sedan kommer hon.....
Dock är jag helt övertygad om att alla förändringar och bara att få se henne live, kommer gottgöra för sömnbrist under ett par år........ ;-)

Nu ska jag kolla FB snabbt, läsar några bloggar.... sen tror jag inte min kissblåsa klarar sig mer, utan jag måste bege mig in till huset för att kissa......



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0