Klem klem

Som jag förstått... så betyder klem även kram på Norska.
Vilket låter ganska lustigt om man som norrman kommer till Sverige och skall säga kram kram till någon som de trots allt inte känner så väl:
"klem klem"
Don´t u fucking squeeze me!!

Doften av rök penetrerar mina näsborrar och jag försöker kämpa emot för att ha en chans till sinnesro.... Inte mitt hus, inte mitt hus, inte mitt hus.....

Any hore, I morse klämmer maken mig i baken med kommentaren sipprandes ut mellan tänderna samt en aningens upphetsad blick:
- "MMmmmhhhmmmm.... vilka muskler.... "
Jag vänder mig om...
.. tittar på min käre förvirrade make med en mycket förundrad blick....
.. försöker verkligen förstå hur det kan ha gått så fel...
.. men jag ser inget som helst uppvaknande ur detta tillstånd från min makes ansikte.
Då tvingas jag förklara för honom med orden:
- "Älskling... om du klämmer mig i baken, och du får en känsla av att det är saker som sipprar mellan dina fingrar... så ÄR detta inga muskler... det är fett... "

Kåtheten i hans blick försvinner sakta men säkert likt en ficklampa där batterierna tar slut.... Och han går återigen in i "på g till jobbet" sinnes tillstånd.....
Det återstår att se, om han under dagen lyckas radera bilden av gult människofett sipprandes mellan sina fingrar i samma veva som han vidrör mig....
Lite mys i kväll hade ju inte varit helt fel....

To be continued...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0