Holy Fuck!

Om jag var nervös tidigare, så är det inget emot vad jag är nu!
En nära vän informerade mig om att hennes tredje (lika stor ålderskillnad som vi har) tog 23 timmar... och att hon fått informationen om att den tredje tar lång tid.

HOLY FUCK!
Kan man ångra sig? Kan jag beställa en på nätet istället?
... det är verkligen, på alla sätt och vis, som att vara förstföderska igen....



Men samtidigt... tänka tänka... om det nu ska ta så lång tid...
Då hinner ju Matte hem utan problem, och vi kan likaväl flytta ut till stugan nu!
Mwoahahaha!
Min gissning är att om vi stannar här, så kommer det ta lång tid... och om vi bosätter oss tidigare ute i stugan, så kommer det gå jättefort.
Bara för att det är så.

På FB håller alla på med status uppdateringar som skall vara roliga och förvirrande. Löjligt, men den sista kollade jag på iaf. Och den första, måste jag sorgligt medd, var även jag delaktig i.
Hur som helst... jag kollade igenom den senaste, och fick inte alls lika rolig som alla andra.
Min blev bara:
"Jag skrek åt min syster åkandes en motorcykel för att Big Bird sa åt mig att göra det och han är min ledare"
Trist.
Syrran fick iaf slicka en fotbolls spelare under sängen......

Klockan har nu snart blivit 10.25 och maken ligger fortfarande och sover. Jag har inte stressat upp honom, då jag själv sitter med fruktansvärt onda höfter just nu.
Fick ju lite fredagsmys igår (smile) och jag antar att nattens och morgonens smärta är pga det. Jobbigt som fan, men det var det värt.
Ironiskt egentligen...här tillbringar jag så lång tid med att längta och tråna efter min make... och så är njutningen över så fort. Bara att börja fantisera om nästa dag.
Äny how.... vi skall ju till stugan idag, och jag hoppas det går... att jag klarar av resan. Annars får vi satsa på att åka i morgon.
Foton måste vi ha, men det är samtidigt en massa andra saker vi måste fixa oxå.

Har ni förresten någon aning om hur dyrt det är med bygglov?
Allt pappersarbete som huslev gör, samt alla papper för kommunen tillstånd och dyl har hittills kostat oss nästan 43 tusen. Då är vi heller inte klara med kostnaden för avloppet.
Mycket pengar man inte tänker på från början.
Sen vet jag att byggelen och dyl kommer kosta en jävla massa det med....
Men ... för vår dröm är det värt varenda krona!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0