Bråttomvärlden utanför.

Trots att jag satt uppe halva natten och stickade (03.00 ca) samt resterande av natten vridandes av ondo, så pallrade jag mig upp i morse vid 07.20.
Käkade frukost med kidsen, och tog mig sedan en härlig dusch för att vakna.

Föga hjälpte det, då jag somnade igen vid 9 tiden och sov i 40 min ca.
Sen väcktes jag av telefonen som möjlig gjorde ett samtal mellan mig och entreprenören.
Jag fick två alternativ, då det tredje slagits ut.
Gällande avlopp, som jag fortfarande inte hajjar skillnaden på valmöjligheterna.
Pga min tröttmössa lyckades jag heller inte väcka hjärncellerna så de aktiverades, utan fick klara mig själv. Snabbtänkt som jag är så kontrade jag med prisuppgifter.
Han återkommer, och förhoppningsvis är jag vaken då.
Under tiden fick jag uppmaningar av maken, samt kollade lite offerter och dyl. Mer kött på benen... eller ska jag säga korvar i avloppet ;-)

Sen var det bara att kliva upp.
Lunch kl 12 inplanerad med syster, och A till Sollentuna.
Philippa har legat högt i dag, så rakryggad bilkörning var att välja mellan att andas eller köra bil.
Pga löften, så körde jag bil... men syrebristen har satt sina spår och jag är trött igen.

På Systers jobb finns ju självklart mina gamla arb kollegor.... och en massa nya.
Möter den äldsta (både till ålder och anställning) som utbrister:
- " Heeeej!!!!.... Vad tjock du blivit!!!!"
Jag hälsar med en kram, gammal man gör så gott han kan....
- " Heeeeej!!! Fy fan vad gammal och grå du är gubbjävel"... tänker jag samtidigt som jag ser i mitt innersta hur jag smockar ner denna äldre herre som inte kan välja sina ord ....
Men har iaf mina sinnens fulla bruk, och säger istället högt med glimten i ögat:
- "Japp! Hela 24 kilo godsaker sörru!!"
Sen går vi....

Kinamat blir det. Buffe!
Tack kära syster för mat och sällskap. Jag blev nämligen bjuden ;-) * Mallig *

Dotra ringer dessutom mitt i lunchen och berättar att hon fått kvarsittning!
KVARSITTNING!!!
Ha ha ha..... som den ansvarsfulla förälder jag är så bryter jag ut i asgarv!
EMILIA kvarsittning!!! hahahahaha!!!!
Jag svarade:
- "Aja... kom hem innan 16 bara så vi hinner åka till centrum...."
Inte så illa som det låter faktiskt... då hon åkte skridskor på lunchrasten och hade ingen klocka... så när det ringde in... så fick de bråttom att snöra av sig, men kom försent till lektionen....

Kommentarer
Postat av: Anonym

En gång ringde Jan-Olof(min lärare, minns inte om ni hade honom...)till mamma och sade att han hade något allvarligt att berätta.

Mamma blev jätte rädd.

Han sade att jag fått kvarsittning och då blev mamma så lättad att hon skrattade.

Då blev J.O sur...

Hahahaa

2010-01-19 @ 14:22:18
Postat av: Cin

Ha ha... J.O

Jan - Olof Norell... jodå, honom minns jag. Hade honom både i högstadiet och gymnasiet.

2010-01-19 @ 17:39:14
URL: http://lovelybitch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0