Åsså blev det kväller.

Ytterligare en dag att lägga bakom sig... Tisdagen :-)

Åkte med Emilia och hennes kompis till badhuset efter skolan. Oliwer är inte längre sugen på det så det fick bli dem....
Döm till min stora förvåning att det kostade 190:- för två 11 åriga tjejer!!!!!!
190 fucking spänn!!! För en timmes bad (kunde stannat längre, men maten skulle tillagas).
Det är första gången vi är där efter kl 15, då det kostar 150:- för mig och kidsen.
Men hädanefter så blir det innan kl 15 kan jag garantera.

Jag följer inte med kidsen in, utan stannar utanför och surfar lite (Iphone - you gotta love it) och sitter där i godan ro när en herre, som ser ut att vara i 75 - 80 års åldern stiger in.
När han står och kikar in i badhuset, så släpper han världens brakare.... En sådan där lång vibrerande sak.
Killen som sitter och äter en sallad vid bordet framför mig, tittar chockat upp och möter min blick... vi flinar båda två och vet inte riktigt hur vi ska reagera på det hela.... Var det ett skämt eller?

Gubben fortsätter med sitt... handlar fika och sätter sig sedan vid ett tredje bord, och börjar snacka... .och snacka... och snacka....
- " Barn är så ombytliga... änglar ena stunden, elaka andra stunden" säger han när Emilia gör gester till mig genom rutan... (vad nu det hade med hennes gester att göra)...
Jag vänder mig mot honom och svarar:
- "Inte jag... jag var snäll som liten och blev elak först när jag växte upp" och fortsätter sedan med min Iphone och Bejeweld.
Trots att jag sitter med huvudet nedböjt... spelar på min Iphone... så fortsätter denna herre att prata.
Emellanåt kikar jag upp, nickar... ler lite stelt (Iiiiii´m Busy!!!).

Under 20 min som jag sitter där med denna herre (samt den flinandes ätandes killen bordet bredvid) så berättar han följande:
- Han har tränat lite för att han håller på att återhämta sig efter en hjärt attack.
- Han har jobbat på Skanska i Arvidsjaur, men sa upp sig i protest av att en sedan 30 år tillbaka anställd fick kicken.
- Han har jobbat som taxichaffis i Väsby
- Han är pensionär
- För att dryga ut pensionen kör han lokalbussar i väsby och märsta
- Han har en dotter på 9 år som är på simskola tisdagar
- Han har även äldre barn, och även barnbarn.
- Barnbarnen är avundsjuka på 9 åriga dottern.
Vid det här laget kikar jag upp lite och undrar hur i helvete en gammal rutten gubbe som fjärtar offentligt kan ha en 9 årig dotter....

Som tur är kom Emilia och hennes vän ut till slut och jag slapp lyssna mer....

Mina efterlängtade bakböcker anlände idag... mums!
Tänk om man bara kunde ha en ugn oxå :-)



Inför avskedsgrejerna som kidsen skall ha i skolan sen, så vill jag fixa speciella saker... goda saker men för det inga onyttiga.

Huga... det här inlägget har tagit mig huuuur lång tid som helst att skriva... för av någon anledning så fastnar jag hela tiden för programmen på tv... MTV (vad fan har hänt med musiken där... ) och Disaster date.
Har inte sett det förr, och den var ju ganska skoj ;-)

Nä... nu ska jag försöka nanna lite.
I morgon är det BVC dags igen.....
Gäsp!

Kommentarer
Postat av: Nillo!

Undrar om det var han som körde mig fr väsby till täby...lät precis som han......

2010-01-27 @ 08:43:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0