Wow.. Godmorgon!!

Ok... först upp med kidsen, kunde ju ändå inte sova så det är lika bra att kliva upp.
Det är något magiskt och mysigt att träffa dem på morgonen iaf ;-) Kan ju bara inte låta bli... älskar det!!

Sen in i cribben och sortera lite papper, fixa med data och tillslut slockna igen.
Vaknar till och får samtal direkt, och sedan komm G.N och bankar på dörren.... hon vill inte längre vara själv, så hon vill att jag kommer in och dricker kaffe.
In med alla papper, data och pärmar in i huset och fortsätta sorteringen.
Vi har ju inte direkt våra pärmar här, men alla papper måste sparas iaf.
Huspärmen är ju det som är det mesta, men vi har ju andra dokument oxå.
Allra helst nu efter nyår.

Vet inte om jag skrev det igår, men jag hade inte Streptokocker iaf. Bara vanlig förkylning.
150 kr i sjön, eller ska man säga 14, 5 st semlor.
Visst hade jag mått dåligt av semlorna om jag ätit dem, men jag hade ju kunnat dela med mig... eller spara till andra dagar ;-)

Överallt man kan läsa om graviditet, så står det att bebisen bör lugna sig nu, då den får mindre plats.
Mindre plats håller jag med om, men Pippa nöjer sig inte med att ligga stilla för det. Hon vänder och vrider, bänder och sträcker på sig hela tiden för att få mer yta, och det är verkligen inte skönt.
Vet inte om jag ska sitta, stå eller ligga ner för alla alternativen är lika obekväma.
Två mån till av det kommer jag ju vara mer död än levande!!
När jag står, trycker hon på mot bäckenet... när jag sitter både upp och ner... och när jag ligger så tror jag hon försöker sträcka ut sig även hon.

.... och så förkylning på det!!
Ahhhh.....
Visst är det underbart att vara gravid, men min kropp orkar inte med och jag vill så gärna göra andra saker än att bara vara hemma och gravida mig ;-)
Jag måste ta mig till M och hämta skridskor oxå... då kan jag iaf ta kidsen med på grillor efter skolan.
Röra sig lite.
Men vill inte dra dit nu när jag är förkyld.

Igår krockade min och svärmors tillvaro igen.
Men på ett roligt sätt.
I hennes ögon, ngt man inte kan leva utan... och i mina ögon, ngt helt onödigt.
A - " Jag vet vad ni måste se till att skaffa i nya huset oxå!"
C - " Jasså, vaddå??"
A - " En Bidé"
Jag tittar upp, beredd på  att möta hennes luriga blick... men ser att den denna gång är full av allvar... tittar ner igen och säger bara att vi inte behöver något sådant.
Då börjar disk om att jag inte skulle veta vad det är för ngt.
Och jag säger, eftersom vi inte heller är ensamma utan M´s moster är här tillsammans med en vän till A.
Alla är de lika hetsigt roade av att jag inte skulle veta vad en bidé är....

C - "Det vet jag visst!!! Men jag vill fortfarande inte ha någon!"
I deras ögon verkar den nämligen som om jag inte kan veta vad det är, eftersom jag inte vill ha den. Den enda som backar upp mig en aning är M... A´s kompis....
A - "Vad är det då, om du nu vet."
Mitt svar är inte vad de räknat med, trots att de faktiskt levt med mig i över 13 år
C - "DET ÄR EN SÅN DÄR AVLÅNG GREJ SOM MAN HAR FÖR ATT TVÄTTA RÖVEN OCH FITTAN I!!!!"
(kanske röven mest om man ser strålens placering på bilden...vänder man på sig kan man dock nog spara in vibrator pengar)



Det blir alldeles tyst..... och det ser lite ut som om de var på G att trilla av stolen.
A + G -" Oj... vilket ordval."
Duh.... vad fan gör man med den annars då?
Vaskar de intima delarna? Klart alla vet vad en fitta är... även om man är gammal... likaväl som man vet vad en Bidé är... även om man är ung....
De slutade iaf tjata på mig om det sen.... Vet inte riktigt varför, men jag misstänker att A inte kommer ta upp den disk igen när andra är i närheten ;-)

Men ni får inte luras av detta.... A är en underbar svärmor att snacka fnittrande snusk med.... när ingen annan hör ;-)

Nä... nu har jag uppdaterat lite... och skall fortsätta med alla papper!

... och jag... e lika dödligt sjuk som en förkyld karl!!!

Kommentarer
Postat av: Martina

skrattar högt

2010-02-03 @ 13:49:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0