Vaxa eller inte vaxa!

Igår var vi bjudna på middag.
Hos stackars sjuka svägerskan.
Förkylningen hade slagit ut henne så hon såg ut som om natten innan varit väldigt vild, sen och morgonen i sin tur varit väldigt tidig!
Trots detta meckade hon och S i hop en underbart god lasagne, som inte gick att sluta äta förrän formen var tom. O tjatade njutbart om den tills han somnade.
Äntligen lasagne!

Nervositeten växer i mig och jag står inför ngt som jag inte vet om jag klarar av.
Idag är det dags för ögonläkaren i Täby med O.
Och senare i kväll är det dags för en ny kursdag med vikt och längt kursen.
Det är två längre utflykter på en dag, och jag tror att enbart täby resan kommer sätta igång mina värkar.
Men... vi får se.
Maken står ajour att ta kursen i kväll om det kör ihop sig. O FÅR inte missa den.

Eftersom jag inte har haft möjlighet att med hyvel ansat behåringen där man även skulle kunna kalla "bikinilinje" så intalade jag mig själv i går kväll att det kanske skulle gå bra att känna sig för och få bort det som är allt för överflödigt med hjälp av samma sorts vax stripes som jag använde när jag gjorde maken kal (mot sin vilja) på vissa ställen.
Man kan ju fråga sig varför jag inte testat detta förr... tjej som jag är....
Svaret är helt enkelt: DÄRFÖR!!!
Varje stripes består av två lappar som ligger ihop. Man värmer dessa i handen och särar sedan på dem.
Placerar dem där de ska vara och stryker på lite extra med fingrarna så de fastnar ordentligt.
Vaxen smälter lite, och sluter sig kring varje hårstrå.
So far so good....
Sen väntar man några sekunder och rycker sedan bort lappen fort som fan.
Det var här det gick en aningens fel.
Med min kroppstemperatur, så vill inte vaxet stelna... så när jag rycker, så lossnar lappen... men hälften av vaxet sitter kvar på min kropp och inte ett enda hårstrå har lossnat.
Jag försöke igen, med samma resultat.



Eftersom det var ganska så sent, så fanns det heller inte någon möjlighet för mig att hoppa in i duschen och få bort det här vaxet som vägrade lämna min kropp... och som utan lappen nu även började stelna och kladda lite.
Min utomordentligt överflödiga kropp, sluter sig mer än gärna runt detta vax när jag rör mig..... och varje steg blir som en mildare form av vaxlappsryckning när ljumsken veckar sig.
Jag har heller inget annat val, än att sätta på mig mina trosor igen..... som "självklart" även de fastnar i vaxet, vilket jag upptäcker på vart enda ett av mina toalettbesök under natten.
Vaxet sitter kvar.
Försöker torka med servetter... men det enda som det resulterar i är att bitar av servetterna fastnar i vaxet.

Jag ångrade mig bittert av att jag försökte, istället för att bara gilla läget och låta det vara som det är tills Pippa är ute.... och jag var dessutom HYFSAT nervös över att det - eftersom det skulle vara så typiskt - skulle bli dags för förlossning i natt och jag skulle bli tvungen att åka in utan att få en möjlighet att avlägsna vaxet och bitarna av tvättlapparna.

Så mitt råd till Er som läser... även om jag gissar att ni just nu skrattar en aning åt mitt "tjejförsök".... testa inte dessa stripes om du inte tänkt igenom det noga....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0