Vatten...

Åh.. . trött.
Vaknar upp efter tre timmar och funderar på vad i helvete har satt igång ledvärken. NU när hela graviditeten har gått nästan!!!
WTF
Tittar sedan på fingrarna, som är knappt böjbara... och HELVETE!!!! Vad de är svullna!!!
Fingrarna är fulla av vatten, det är därför det tar emot när jag försöker böja dem.
Fötterna har pågått ett par kvällar, men att vakna med svullna fingrar var något nytt.



Ovan ser ni en bild på mina svullna fötter.
Jag går i enbart tofflor hela dagarna då pungsvett inte är det enda jag dras med nuförtiden, utan även en fruktansvärt tåbira!
Den är så hemsk, att även om jag ständigt torkar av dem (är ju lite känslig för dofter) med starkt doftande våtservetter, så är det servetterna som stinker tåbira och inte fötterna som luktar gott.
Dessutom, som ni ser på bilden... så är de långt ifrån vackra och lena.
Fotvård, som maken lovade mig redan när jag var gravidfet med Emilia, är något som jag absolut kommer prioritera framöver för att få tillbaka mina fötter.
Just nu är de extremt ansträngda och pga den kraftiga belastningen så blir hälarna hemska... uäk.
Inte heller kommer jag åt att fixa med dem själv.. annars har jag ju allt som krävs för att putsa till dem då jag AVSKYR när folk vidrör mig.
45 dagar är kvar, och Pippa har ju varit på g ut tidigare så hon kan ju som sagt komma när som helst.
Appropå avskyn inför folks beröring.

Om en timma skall jag till MVC och får då veta om hon ligger fixerad eller inte.
Ska även passa på att fråga hur jag rent praktiskt ska gå tillväga med navelsträngen och moderkakan om vi inte hinner in.... får se om värkarna kommer igång igen efter det....

I morgon kanske hon kommer om hon inte kommer idag... då är det en läkartid inbokad för ollanbollan som bokades innan jag skulle ta det lugnt igen.
Vi kommer nämligen åka hela vägen till Täby, och det är ett tag sedan jag kunde sitta som förare utan problem i en bil.
Fast då tar jag den stora bilen... Idag är det lilla svärfarsbilen som jag ska köra, och den är ju svår i sig att komma i utan att vara gravid.

Nä... nu är det dags för lunch oxå....
Kidsen tycker tydligen att de ska få någon mat även när de är hemma sjuka... ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0