Snor i mängder!

Man ska vara extremt försiktig med hur och när man uttalar sig.
Jag trodde verkligen inte att detta kunde bli värre, förkylningen menar jag... och att det inte fanns ngt som kunde göra graviditeten jobbigare... nu när det är så få dagar kvar.

Men jag sitter nu här... med värk i varenda snorkanal, ont i halsen så jag inte vet vart jag ska ta vägen och knappt någon röst att tala med.
Ögonen rinner och den lilla lungkapacitet som Philippa lämnat kvar åt mig, är full av slemmigt snor.
Under näsan har jag samlat på mig en sårskorpa, skavsår från snorpapper som inte är av den vänliga sorten utan mer som... vanligt hårt toapapper...
Funkar bra att smörja in med vaselin, men vaselin är fett... mycket fett och lämnar ofta efter sig små små finnar efter ett tag...
Pest eller kolera.

Svettporerna får även de en mindre smäll av förkylningen vs graviditeten.... Jag är ju väldigt fet nu. Väldigt fet, och svettas därför mer än förr.... men jag känner mig som en hund utan möljighet till svalka så jag undrar om inte även svettporerna är fulla av snor.
Blä.

Trycket nertill har ändrats. När jag har värkar försöker jag in i det längsta att andas, men får ofta just då hostattacker eller nysningar. Galet, eftersom det blir en form av krystningsreflex då istället.

Aja... tur att det bara är en förkylning... och hoppas den går över snart.

Var ute i stugan i helgen, vilket jag skulle ringa vår kontakt om idag... men jag har ingen röst. Mail är inte heller hans starka sida :-( läser den typ en gång i månaden verkar det som.
Måste skälla lite lite på dem... eller nä... lämna önskemål i form av: Jag vill aldrig mer se...
samt få måtten till huset så vi kan beställa tapeter och golv till rätt datum.
Vilken dag som helst nu kommer vitvarorna, och i morgon hämtar vi 4 hjulingen tillsammans med gräsklippare och snöplogen (tillbehör till 4 hjulingen).


När vi kom ut i går, såg vi att de nästan fått på alla takpannor. Mycket bra val av svarta tycker vi, vad tycker ni?
Inte heller kommer vi ha rött hus.... även om de flesta små stugorna i området är röda, så väljer vi direkt bort denna trista - allt för vardagliga - färgen på hus.
Vad ska vi ha för färg?
Tja... det lutar faktiskt åt den grå nyansen som redan är grundmålad..... :-)

Nej... nu har snoret återigen funnit sin väg upp till hjärnan och jag måste rensa. Orkar inte skriva mer nu....

Kommentarer
Postat av: Nillo!

Stackare;-( Krya på dig....ps svart var helt rätt precis som grå nyans på huset ;-)

2010-02-15 @ 11:02:56
Postat av: Cecilia

Det är samma grå färg som vi har på vårt parhus och jag gillar den sten hårt. Jag tror att det kan bli för mycket röda hus med vita knutar på när man bor på landet. Krya på dig vännen Bara 40 dagar kvar nu. kram på dig

2010-02-15 @ 15:56:52
Postat av: Linnéa

Hej Carina!



Grå hus är fina. har själv grått hus med röda knutbräddor och röda takpannor.

Du får komma förbi och titta när du orkar.



Kram

2010-02-16 @ 11:17:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0