Nope....

Nope... inget har hänt ännu.
Och som det verkar på lilltjejen, så tänker hon inte ändra sig på den fronten heller.
Så det borde ju vara ganska så riskfritt att åka till stugan i helgen.
Snön vräker ner, så är det inte det ena så är det det andra.

Återstår att se om vi kommer ut i morgon, eller om vädret tänker göra det svårt för oss....
Vore så jävla typiskt, bara för att vi har saker som vi vill göra därute.
1. Maskinen och plogen måste fixas
2. Tillgång till husnyckeln, så vi kunde titta hur det ser ut invändigt nu när innerväggarna är resta.

Men, om vi kommer vara insnöade utan möjlighet till rinnande vatten, kan det vara riskabelt om det nu var slemproppen som gick.
Då är hon ju extra känslig mot bakterier oxå... :-)
Blir det av, så blir det nog bara maken och jag som åker ut en snabb vända fram och tillbaka....

I dag fixade vi en uppblåsbar madrass så jag kan stilla mitt begär gällande att ha kidsen nära mig även om vi inte åker ut till stugan på helgerna som vi planerat från början.
Jag gillar inte att varje kväll sova så långt ifrån dem att jag itne hör om de behöver sin mamma på nätterna.
Visst finns det andra vuxna, men det är en speciell grej ... att vilja vara den som tar hand om sina sjuka barn t e x.... Jag vill vara mamma...
Ute i stugan har vi löst det genom att de, istället för att sova på loftet (nu var det ett bra tag sedan vi var över natten där) så bäddar vi åt dem i köket.
På så sätt behöver inte jag väcka maken varje gång som de ska upp och kissa eller om de drömmer mardrömmar.... Jag kan sitta och titta på dem när de sover och bara njuta av att vara nära dem.

I o m att vi skaffat denna singelmadrass, så kommer kidsen hädanefter sova inne hos oss från fredag till söndag.
Trångt, men supermysigt :-)

Vattenledningen här i området har tydligen gått sönder igen.... ändå verkar det som om vattnet fungerar.
Kl är nästan mitt i natten, men jag är grymt sugen på att ta en sval dusch.
Emilia ratade att sova bredvid mig i sängen, pga att jag blir för varm... :-)
Hon sover ist i soffan, och har huvudet precis vid mitt huvud så jag iaf kan hålla dem i handen båda två :-) Oliwer ligger nedanför mig....

Nöjd!

Visst är barn underbart vackra och söta när de sover ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0