Minuter kvar till helg

Jo ja... det är sant... jag har ju veckorna fulla av röda dagar så att det är just helg ändrar inte så mycket för mig....
Men ändå gör det det.
Maken och kidsen är hemma ;-)
Pga det förutspådda snökaoset kan göra att vi inte kommer iväg till stugan, men samtidigt en utmaning då maken blir extra upphetsad inför att åka ut...
Den nya maskinen och plogen som är värt att prova på...
Samtidigt är det heller inte det mest underbara att tillbringa tid därute om fler i familjen drabbas av kräksjukan... Vattnet är ju fortfarande fruset, och toaletten går inte att spola.

Syster förutspår att Philippa inte kommer ut förrän till nästa helg... men jag tror att hon kommer vilken dag som helst nu. Jag vet inte varför.... men hela känslan i kroppen och höfternas ökade "onda" gör att jag misstänker det.
Sen finns det ju saker som får mig att fundera.
Som igår ex.
Kraftiga värkar, och blödning.... Philippa är rörlig fortfarande så det var tydligen inte så farligt. .... Men efter ett tag, så ändrar hon totalt. Värkarna ökar, men hon ligger liksom upptill... inte nertill....
Helt galet.
Precis som alla andra gånger, så avtar allt efter en stund.

Dagens mage:


Får se om det händer ngt i helgen eller om hon övergår till en period utan problem.

Jag måste dessutom medd alla kära läsare, att jag kommer tacka nej till:
Alla luncher
Alla middagsbjudningar
All kontakt med bilder som resultat
... Detta pga att jag numera tillhör den övre delen bortom tresiffers strecket.
Jag har passerat 100kg gränsen och väger nu 100,1 kg
Den totala viktökningen är 28 kg.... och jag ligger nu på en marginal på 40 kg som skall bort efter förlossningen.




... så  fr o m nu, fram till några månader efter förlossningen... så är det hård träning och totalt bortfall av sötsaker för min del ;-)
Wish me luck!!!
(ok, träningen kommer igång först när Philippa är ute, men ändå)
Det är på med bärselet och raska promenader i vårsolen som gäller för vår del... för vi bor ju ute på landet då ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0