Finally!

I morse, när jag bubblade av ord som jag ville skriva av mig med, så låg bloggen nere. Jag kom inte in på den alls.
Så nu, när jag kommer in, så har majoriteten av orden försvunnit från min skalle....
Samtidigt som jag nu sitter och skriver, så ligger dessutom Déville och tvättar sig... totalignorererar att jag satt här först!

Hur som... läkarbesök idag, och mina poäng har nu ökat från 3 till 6 varav 10 är det dags för förlossning.
Handskena till vänsterhanden införskaffad, så nu ska jag kanske kunna sticka igen.
Fattar inte... de vill att jag ska gå till rehab för att prova ut en skena, när jag ska först boka tid.. sedan prova ut och till sist vänta på att få en..
Helt galet tycker jag, då hon faktiskt kan komma inom två veckor....
- "Du kan väl sitta ner och vänta i 40 min, så kan vi prova ut en sen... "
- "Eh.. nä.... jag är, som du kanske ser, gravid och mycket, mycket fet. Jag ringer.... lovar." Svarar jag och går sedan raka vägen till apoteket och skaffar en handskena för det ringa beloppet av 162 kr tidsbesparing.
Kan inte bli bättre.

Dessutom måste jag vila.
Utvecklings samtal.
Finns inga vuxenpoäng i världen som kompenserar denna trista stund med O´s lärare.
Suck!
Som tur är, jobbar maken hemma idag, så jag slapp köra ner till läkaren själv, och jag slipper ta utv samtalet själv.
Fattas bara att jag skulle explodera i facet på honom när det är så få veckor kvar för Oliwer att gå där.
Men.... jag tycker man borde få betalt så möjligheten iaf fanns att hålla sig vaken.
Han e såååå trist.



Ska sova en stund nu så jag klarar av utv samtalet. Att lämna M helt själv med det är inte humant.... som sagt, inte värt x antal vuxenpoäng alls.

När vi gick från apoteket, med maken i hälarna... dvs även hans plånbok.... så gick vi ju förbi konditoriet i centrum. Till min stora förvåning, som om det var förutbestämt långt innnan, så kom en bagare lagom ut med wiener semlor... NYGJORDA!!
Som bara ropade på mig.... och jag fick finally min första wienersemla.
Den var gudomlig.
Och alldeles lagom med enbart en!

Weeeiiiihooooo!
Bärselet kom idag :-)

Nu.... måste jag sova en stund, så jag pallar med utv samtalet med O´s lärare..... snark.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0