Bönhörd!

I morse gick jag inte upp med maken och kidsen....
för i natt kom det underbara ljudet av rinnande vatten igång igen, vilket innebär att tvättmaskinen fungerar. I ren desperation så satte jag genast igång ett par tvättar :-)
Somnade visserligen emellan dem, men det var väldigt passande att vakna efter 2 timmar (smärta i höften) gå upp och tömma maskinen, och sedan lägga i en ny för att sen gå tillbaka till sängs :-)

Jag har kommit på att om jag kniper hårt med skinkorna när jag ligger, så "knäcker" jag tillbaka höften tillräckligt för att den ska bli rörlig direkt.

Igår bestod min dag av väntan.
Väntan
och ytterligare väntan.
Sen kom kidsen hem... och sen kom maken hem.
Hela familjen samlad, precis som jag vill ha det.
Sen skulle kidsen göra läxan och sedan i säng ;-( Efter det somnar maken i soffan och jag är själv igen.
Ingen tvättmaskin.
Ingen ugn.
(tvätta och baka)
Jag deppade ihop, men blev som tur är bönhörd eftersom vattnet tinade upp i natt :-)
Visserligen ingen ugn, men jag kan tvätta och göra ngt.

Dessutom..... Så kommer SiggeStardust idag :-)
Och Emilia är hemma hos en kompis och leker :-) Så det är jag, jag, JAG  som får ta hand om honom helt själv :-)
Med det innebär det att jag även har att göra mellan 15-20 idag UTAN att familjen måste underhålla mig :-)
Klarar jag inte av det, åker jag bara och hämtar milis så hon får assistera ;-)
(Sigge brukar annars knappt lämna Milis famn, och jag får absolut inte röra honom)

Nu sitter jag här och skriver lite... med brutal huvudvärk .... förkylningen som knappt hade lämnat mig, vägrar att svika från min sida och har nu återigen satt sig i bihålorna.
Är det inte underbart så säg!!
Samlar styrka för att duscha... inte duscha i sig, utan att klä på sig igen efteråt när jag ansträngt kroppen med en dusch.. Jag lovar er... det är ingen lek vilken hydda jag har!!!!
Brutal!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0