Välling!

Philippa är ju, med sin enda tand i underkäken, fortfarande totalt ointresserad av barnmatsburkarna. Detta innebär att jag är en flitig användare av 2a Mosboken och mat för små barn.
Men ack så jobbigt det är att komma på barnmat.
Totalt smaklösa och helst inget halvfabrikat.
Lätt som en plätt.....

Känns som om hela min tillvaro handlar om mat... nyttig och bra mat.

Idag fick Phipi kokt potatis med korvbitar, gurka och gröna ärtor.
Potatisen går ner... vissa bitar.
Korven är mums, ärtorna smakar skit.
Idag hamnade dessutom över hälften på golvet när hela tallriken tippas över kanten (hon önskar sig absolut en tallrik med sugpropp) precis där Déville låg och väntade.
Lydig som han är... så rör han inte EN ENDA BIT trots att det hamnar på honom och precis runt honom.
Man riktigt ser hur han kämpar emot frestelsen att gå emot mig när han ser hur jag plockar upp bitarna dessutom.... Men han stannade där.
Stilla.
Sen fick han sin belöning.

Phipi däremot fick inte i sig allt hon behövde.
Så en flaska välling får dryga ut det lite... eller "Nänninänninänninänni... " som hon skulle sagt själv ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0