Tragiskt... positivt!

Eftersom saker och ting har ändrats mycket nu under Julen, så insåg jag att jag måste sluta planera... för det blir ju ändå inte som jag tänkt mig och då är utrymmet även mindre för attjag ska få panik över att inte ha kontroll.
Det blir som det blir helt enkelt.

Julpynt... Nej, vårt hem är inte så julpyntat alls faktiskt.
Någon tomte här och var... lite snöflingor i fönstret. That´s it.
Vi har inget annat som passar och jag är för snål för att betala fullt pris för det.
Sen har vi inte ens fått upp gardinstänger och dyl... vilket inte varit en prioritering då vi inte vet hur vi ska ha det.

Men nu känner jag panik över en annan sak.
Julstämningen.
Finns inte.
Absolut inte alls.
Nada.
Maken har skött julshoppingen, jag har varit med en gång.
Dagarna har ist varit som de brukar... med undantag för lite julbak m.m. Men tillskillnad mot andra jular, så har baket åkt rakt in i frysen.... så inga saffransbullar har delat med sig av aromen JUL och inget julgodis har lagts extra på hyllan "lovhandles" (där var det iofs redan fullt).
Ingen Julskinka har inhandlats och griljerats och mina annars så härliga skinkmackor med rödbetssallad har ätits alls.

Det blir som det blir... och det blir det.
Men jag trodde iaf att julkänslan skulle komma.
Någon som har ngt tips om vad jag ska göra för att få fram den? Utan att äta?
I morgon åker vi iaf till SALA för att ... ja, göra ngt.
Nu ska jag städa och när Phipi vaknar skall vi ut och fixa en gran.

Kommentarer
Postat av: Mattias

Ska bli julstämmning utav bara h...vete imorgon och ett par veckor framåt.

2010-12-22 @ 13:56:47
Postat av: Nillo

Ta det bara lugnt! ett djupt andetag!!!!

Det är nog bara denna jul som blir så här...

Det kommer fler...Men ta till vara på denna av en annan anledning ist;-)

Kraaaam

2010-12-22 @ 14:02:20
Postat av: Cin

Love, I sure hope so :-(



Nillo... mmmmmmm

2010-12-22 @ 14:26:12
URL: http://lovelybitch.blogg.se/
Postat av: Nillo

Så blir det ju en massa jul på söndag hos er ju ;-)

2010-12-22 @ 16:35:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0