Rekord spya!

Klockan är snart 03.00 och jag har nu gått och lagt mig för andra gången idag. För ca två timmar sedan väcktes jag lugnt, mycket förvånansvärt lugnt måste jag säga, av min käre make som bad mig kliva upp. Förvånad över lugnet, samtidigt som angelägenheten till att jag skulle gå upp när det var mitt i natten... Men när jag kom ut från rummet, förklarade maken att Oliwer nu fått magsjuka och spytt i sitt rum. Vi behövde vara två... Och när jag kommer till rummet ser jag varför. Ännu mer förvånad över maken lugn, och inser att det kanske grundar sig i chock! Det.... Är.... Spyor ÖVERALLT!!! Hela golvet är täckt och det har stänkt upp på allt i rummet! O M G! Aldrig hade jag kunnat tro att det fick plats så mycket i ett litet barn. Hur i hellskotta får man bort det fort, innan det torkar in? Medans maken tar hand om den extremt pigga sjuklingen( som tömt och glömt) samlar jag ihop; trasa, påsar, skrapa och sprayflaska (laddad med klorin för den bakteriedödande effekten)... Tar på mig foppatofflor och beger mig in. Stanken var brutal, kunde jag tänka mig. Från det att maken muntligt informerade mig om kräk på golv, så var nämligen näsan stängd och igenbommad! En timme senare, varken syns eller doftar det kräk längre ;) Grymt stolt är jag, då jag annars är den känslige av oss..... Och jag kunde sen omsorgsfullt bädda om min lilla sjuka kräk snutt igen..... Nu kan det även vara så att min kära son ätit lite för mycket på det kalas han var på idag. Det skulle isf vara andra gången resultatet av mängden av godsakerna ( i det här fallet faktiskt nyttiga godsaker ) kräks upp.... Men med tanke på kräksjuka som går.... Till er alla, från oss alla: STAY AWAY tills vi vet. Over and out!


Kommentarer
Postat av: Satu

Ojoj krya på er. Hoppas att ni andra klarar er nu!!! kramar

2010-12-05 @ 09:34:16
Postat av: Cecilia

Filip har gjort samma grej som oliver ätit mycket och sen på natten mått väldigt bra. Hihi .

2010-12-05 @ 11:35:18
Postat av: Cin

Ja... hur de lyckas vet jag inte... men det blir väl så när det är mycket gott och magen blir full.

Sedan dess har han mått bra och ingen har direkt klagat på illamående... magknip dock.

2010-12-05 @ 12:37:59
URL: http://lovelybitch.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Ja det hade filip också blandat med gaser. Men sen när kompisarna ringde på och frågade om han ville komma ut och spela boll så var det inga problem.

2010-12-05 @ 20:18:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0