Öhhh... vars e ja?

Ungefär så känner jag mig när jag väl sätter mig framför datan. Hjärnan är totalt tom och jag kommer inte på något annat än trist svammel att skriva. Bloggvärlden är redan så full av sådant skit, så jag tänkte att det är bättre att inte skriva något alls i dessa lägen.
Jag menar... VEM FAN vill läsa om trista uppdateringar som:
"Nu har jag kommit till jobbet och tagit mig en kopp kaffe.
Dagen kommer fortlöpa med möten och jag tänker ta en till kopp kaffe.
Min arbetskamrat kom förbi och tog en kopp kaffe med mig.
Sen gick vi på lunch. Efter det tog vi en kopp kaffe igen.
Tänkte träna, men hoppade det....
"

Osv... Fun?
Inte mycket, och inte heller vidare intressant.
Nu vet jag iofs att jag inte ens är i närheten av så trist... för jag jobbar inte.
Jag är mamma ledig.

Mammaledigheten är även en till sak som gjort att jag inte är lika aktiv uppdaterare av bloggen just nu.
Min lilla bebis håller nämligen på att lära sig knalla och detta gör hon inte själv utan med sin mamma som stöd. När vi inte går på detta sätt, så ligger jag kvidandes på golvet och håller för öronen då hon mer än gärna utrycker sitt missnöje över att ryggen pajjat och att jag inte ställer upp för hennes utveckling.

Detta kan hon även variera med små gnuggpussar på hakan.
De där som var så extremt snuttipluttmysiga... förr... INNAN HON FICK TÄNDER!
Numera vet jag att greppet innebär ett, eller flera, skärsår på hakan och det är bara att gilla läget.
Hon är ju en snuttis.

"Min Mamma" syndromet har även börjat kicka in, och hon kängar mer än gärna till sina syskon när de desperat försöker få en kram från sin mor.
Inte.... röra.... mamma... (men gosa och lek gärna med mig).

Nej, skämt åsido.
Hon har tagit ett par steg till i utvecklingen och jag har lagt data tiden lite mer åt sidan nu när det är jullov och de äldre kidsen är lediga.
Jag vill ju umgås lite med familjen ;-)
Men för mina kära läsare sitter jag nu här 01.18 och inser att det är alldeles för sent för att ringa en vän och boka upp date (love u M, jag tänker på dig) ... allra helst eftersom det är arbetstider för de som inte är mammalediga.
Jag själv, har nyligen klivit av mitt pass och är nu ledig i ca 3 timmar innan jag kliver på igen. ;-)

Så då återstår frågan.
Jag är JAG i ett par timmar till. Sova eller inte sova?
Maken gick demonstrativt och lade sig och jag misstänker starkt att SÖMN inte är det som bjuds när jag kryper upp i sänghalmen i kväll ;-)


Tjingeling....

Kommentarer
Postat av: sara

heloo sweetie!!



Jag är irriterad för alla mina inlägg och bilder på bloggen bara försvann för ett par dagar sedan och jag har startat om på ny kula med mera innehåll!



Gå in och kika, anmäl dig till veckans fokus och ställ en fråga till mig som kan handla om vad som helst i min frågestund!



Hoppas du har haft en mysig jul och jag önskar dig god fortsättning! Kram sara

2010-12-28 @ 10:46:35
URL: http://ensara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0