Massor, massor av snö!

Eftersom det inte var planerat att vi skulle vara hemma idag, så hade vi heller inget inplanerat. Det blir så när saker och ting ändras i sista sekund.
Så dagen har ist gått åt till att handla inför Jul nr 2 som går av stapeln i morgon. Samt att förbereda inför isbanan som vi testar att fixa på tomten.
Det är liksom en del snö där, men maken plogade upp, jag skottade och nu återstår det att "fila" till det med skrapa så det blir plant och sedan spola :-)
Sen får vi se hur det blir.
Underbart om vi får till det så vi kan åka skridskor nu i dagarna!

Nu sitter jag och väntar på att de äldre kidsen skall somna så jag kan gå och lägga mig även jag. Phipi sover, Maken sover... men inte de äldre barnen. De njuter av ledigheten och har fnissat i flera timmar nu. Känns lite trist att tvinga dem isäng sen, men what to to doe... Phipi ändrar inte sina sov vanor för att det är jullov, och jag har ingen lust att sova bort hela dagarna sedan.
Vill ju umgås ju!

Kommentarer
Postat av: eym

hej! jätte fin blogg!

anmäl dig gärna till våran

veckans blogg! :)

vinnaren vinner länkning

i varje inlägg med garanti på

fler besökare! :)



gott nytt år/ eym

2010-12-27 @ 20:01:26
URL: http://eym.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0