Granen väck - check!

Ja det var inte länge som den fick stå här inne inte.
Den barrade.
Som om det var en nyhet.
Gran som barrar.

De senaste dagarna har det hänt en del saker, och det är många saker som gjort mig mycket upprörd... och vissa av dem har t o m rört upp minnen av händelser som jag sedan länge förträngt.
Det har fått mig att fundera mycket och då är det svårt att skriva här i bloggen, då jag faktiskt inte har lust att skriva om dem offentligt. Detaljerat menar jag, och det är för att jag inte kommit underfund med dem ännu.

Tillfällen som börjar som vanliga diskussioner, men så sägs en mening eller ett ord som helt får mig att brinna av. Mina funderingar går i VAD är det egentligen som får mig att brinna av?
Varför inte bara kunna fortsätta talas vid utan denna enorma ilska som exploderar inom mig?
Jag skulle hellre bara kunna strunta i de samtalsämnena helt, ignorera och gå vidare. För det suger så mycket energi ur mig... energi som jag skulle kunna lägga på annat ist.
Annat kul.
När jag menar ignorera, menar jag inte att jag skulle ignorera ämnet... utan ignorera aggressions triggaren.
Vilken det nu är.
Men ju mer jag försöker undvika det, desto mer inträffar det.....

Äh... tillsvidare får jag väl undvika folk i största allmänhet, ist för situationer.
Jag menar... varför utsätta sig själv för tillfällen då man själv mår dåligt?


Kommentarer
Postat av: Satu

JAg vill få mer tid tillsammans med dig Carina. Känns som om vi bara hann skrapa på ytan idag. Men det var kul att ses lite iaf =) KRAMAR

2010-12-28 @ 19:14:34
Postat av: hönsmamman

Jag har oxå kastat ut granen. Jag är dessutom för lat för att vattna fanskapet så den barrar som faaaan.



Trist att du känner dig ilsk, hoppas det blir bättre..



Kram

2010-12-28 @ 19:59:06
URL: http://kycklingar.blogspot.com
Postat av: Mia

hmm vi verkar ha en del att tala om. Tycker inte om när du e nere=( ... öhhh du vet jag drabbas ganska hårt då för jag får ju ingen frukost läsning...;-)



Har precis jagat runt min man på en fyra km runda. hans kommentar.. öh det är inget roligt att gå med dig, du går så fort så jag blir svettig.. öhhh du,, det är meningen!!! Karlar,, inte smarta i alla lägen men bra att ha;-) ..Kärlek

2010-12-28 @ 20:31:11
Postat av: Cin

S: Jag måste lära mig komma underfund om saker utan att vara så arg.... :( lite typ som "normala människor" vad nu det är.. haha. Borde vara mer försiktig i en by med 900 pers finns det inte så många att göra sig ovänn med och det finns inte utrymme för att vara aggressiv då ;-) kram



E: Åh yes. Mina granar får inte heller vatten... för de välter hela tiden och då blir det även blött om jag vattnar dem. Mmmm... pms times 10 eller ngt ;-)



M: Vi har alltid massor att tala om, och jag är inte nere... jag är lack ;-) Aggressiv ;-)... som förr du vet darling... hehe.. född elak ;-)

4 km... menar du i spåret eller i sänghalmen då ;-) asg <3

2010-12-28 @ 22:03:02
URL: http://lovelybitch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0