Första tanden!

Yes!

Idag var vi hos E på glöggfika tillsammans med en del andra mammor. Min socialasvält (och bantning) fick så den teg med råge ;-)
Phipi körde sitt skrikrace med Saga, Mammor som försöker prata och ett charmigt yrväder som ständigt gjorde att alla mammor (utom hennes egna, för hon är van) sätter saffransbullen i halsen.
Jag, som inte tänkt äta ngn bulle alls, lyckas trycka i mig hela tre bitar av saffranslängden.... hemmagjord... supergod (och ni vet ju sedan förra året what a sucker I am för saffransbullar....till min rövs stora förtret).

När vi sitter där och samtalar, över tonerna från Phipi och Saga, så berättar jag om Emma´s (1 mån yngre än Phipi) första tand som spruckit upp.
Samt att Phipi, hon kommer nog varken få tänder eller börja krypa....
Men när jag ger henne lite bulle, så känner jag ngt hårt strävt och vasst på fingret.
Tammefan!!
Hon har fått sin första tand!!!
Slår vad om att hon tröck fram den för att lära mig veta hut!
Nu blir det till att lägga till tandborstning till morgon och kvällsrutinerna :-)


Kommentarer
Postat av: Satu

Ja det kommer bli Sagatandlös vi får kalla henne! =) Hade ju Phipi med mig på mitt tåg men du bara drar av henne i farten och nu är vi ensamma igen. =)



Tack för idag min fina vän!!!! Uppskattar att du försöker lära mig andas =)

2010-12-08 @ 20:31:10
Postat av: Cin

:-) Ja, du måste försöka varva ner lite.... kommer ligga på dig som en hök. Kram

2010-12-08 @ 21:17:37
URL: http://lovelybitch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0