Vågar jag?

Jag drog på mig skorna, hämtade vagnen och fixade iordning Phipi.
Skulle sparka ut mig själv på en rask promenad.
Drog ut vagnen och vände blicken över åkern för att få se lagom inbjudande mörka moln på himlen.
Var de på väg hitåt?
Är det ngt jag inte vill, så är det att vara ute på skogsvägarna utan skydd om himlen börjar morra.



Men nu när jag sitter här med tutten i mun på Phipi (yes, jag förlorade fighten om bröstet även denna gång) så inser jag att jag nog gjorde fel val där.
Det regnar fortfarande inte och jag kämpar  för att hålla mig vaken :-)
Hade hunnt med en promis vid det här laget.
Ska jag?

Maken är inne på matchen med Oliwer och Emilia stannade i väsby.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0