Tragiskt.

Det finns delar av mitt liv, saker jag sett och saker som jag upplevt, som inte hör till det bättre.
Följderna av det hade jag dock aldrig kunnat leva utan.

Jag minns när vi en midsommar för länge sedan hade vänner över.
Även min syster och hennes dåvarande kille var där.
Det var en midsommar innan mina egna barn fötts, så den enda bebis jag hade i mitt liv var min älskade systerdotter.
Som vanligt när J (min systers kille och pappan till min älskade systerdotter) hade druckit, så börjar han mucka och bråka med folk som var bjudna.
Efter en stund blir det för mycket, och de får åka hem.

Tyvärr slutar J inte bråket endast pga detta. Utan han fortsätter resan hem, och även hemma.
Min syster är besviken på att tillställningarna än en gång slutat på detta sätt och även verkligen HELT LESS på det efter alla år.

Mitt i natten väcks vi av att telefonen ringer.
Det är min syster som gråter hysteriskt och berättar snabbt vad som hänt.
Självfallet slänger sig Mattias i bilen, trots att han då hade druckit, och åker hela vägen hem till dem för att plocka upp henne och min systerdotter.
De bodde sedan hos oss i en vecka, för rädda för att åka hem själva.

(bild från en tidningsart)

När de kom hem efter midsommarfirandet, så hade bråket fortsatt, och gått så långt som till handgemäng.
J slog och tog stryptag på min syster och avbröts mitt i handlingen då han med händerna runt hennes hals dunkade huvudet i väggen, av att min systerdotter kommer in i deras rum och ser allt.....
Hon skriker när hon ser vad hennes pappa gör mot hennes mamma och detta är det som jag nu i efterhand kan säga räddar min syster ur hans grepp.
Kanske t o m räddade hennes liv.

Separation är ett faktum, och J hoppar vidare till nästa famn och bildar "en ny familj" som han vänligt ser till att informera sin då 4 åriga dotter via telefon med orden:
- " Jag kan inte träffa dig så ofta nu, för jag har en ny familj."
Trots vad min systerdotter hade sett, så var hennes pappa hennes allt. Så dessa ord förstörde henne.
Tyvärr var det inte enda gången som hennes far såg till att utesluta henne ur sitt liv.
Utan liknande saker hände om och om igen under hela hennes uppväxt.
Min syster har dock inte hindrat henne från att träffa sin far, utan tyckt att hon måste få ha någon form av kontakt med sin far, om det så innebär att det bara är någongång i bland.
J hade nämligen fler barn.... En dotter som han sket i totalt.

Det är tragiskt när sådant sker... men vad som är mer tragiskt är att sådana pappor finns överallt.
Varför?

Kommentarer
Postat av: Nillo

Eternally grateful <3

2010-08-09 @ 12:02:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0