Sova middag

Inte många knop blir gjorda idag...
Utan så fort som Phipi känner sig redo för att sova lite till, så är det jag som knoppar in med henne.
Lider som fan med Emilia som inte kunde somna igår.... Hon kan ju inte lägga sig och sova utan måste vara i skolan.

Oliwer fick lära sig VARFÖR man skall ta in sina grejor på natten, eftersom det faktiskt kan regna nattetid... och regnar det inte, så är det dagg ute.... = skor blir blöta.
Så.... vill man inte gå till skolan med foppa tofflor, så blir det till att ta på de blöta skorna.

Den ekande tystnaden känns så enormt skön efter helgens ståhej.
Lördagen firade vi Oliwer, släkt och vänner. Och på söndagen hade makens kusin - i försök att smita från stort ståhej - växt upp och upptäckt att han helt plötsligt levt i 25 år och valt att fira den hos oss... så då kom släkten igen :-)
De tog hand om allt, så jag behövde inte fixa ngt alls på söndagen, men man blir ändå lite matt i skallen när det inte har varit en lugn stund sedan i....... onsdags ;-)

Nu hoppas jag kunna sova en stund, så jag kan ta Phipi med ut på en lång rask promis i eftermiddag. Kidsen är nämligen inte hemma förrän mellan 15.30 - 16-00
Så idag börjar min hård träning, vare sig jag vill eller inte!!
Fett säck väck - Som Elin skulle sagt det ;-)

BTW... nu när vi gett sonen en ny cykel, så skall jag även införskaffa mig en cykelvags så vi kan ta och bege oss ut på cykelturer.



En vanlig stol skulle nog funka det med, men då det är så fruktansvärt mycket kryp här ute i bushen så känns det skönare för mig om jag kan sätta henne safe instängd i ngt :-)
Hans gamla cykel skall till Svägerskan och hennes söner, så får hon även ta min gamla cykel (jag kommer använda makens istället... mer anpassad till vägarna här ute än min).


AAAAHHHHH.... MAGKNIP SÅ IN I HELVETE!
Men jag får skylla mig själv som dricker två stora glas mjölk på morgonen.... aaaahhhhh

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0