Oviss framtid

Inser att det aldrig någonsin kommer bli annorlunda.
Bråken kommer alltid tillbaka.
Hur gå vidare härifrån?
Orkar verkligen inte gå igenom hela tjafset med medling mellan olika parter.
Inte heller stelheten och tystnaden som blir. Pest eller kolera, vad väljer man?

Tidigare val har ju bara lett tillbaka till samma sak.
Kanske är nolltolerans det enda som går.
If that is the case, så hoppas jag verkligen att ditt liv blir bättre utan mig i närheten.
Är det av egen egoism som jag önskar fortsätta kämpa. Kan det verkligen vara så att folk mår dåligt i min närhet, och vartifrån kommer det då?
Vart i ligger grunden att mina ord blir till gift, när samma ord från någon annan kan tolkas som stöd och vänlighet? Grunden måste ju ligga längre tillbaka än så.

Återigen måste jag se över mig själv.
Det känns som om jag lagts i en burk, och varje gång jag försöker kravla mig ur... så stängs jag in igen.
Säg inget.
Tyck inget.
Ha ingen åsikt.
Råd från mig är aldrig välmenade.
Min hjälp vill man inte ha om det inte är fysiska pengar eller saker.
Så länge jag inte är någon, så är jag välkommen.

Min mor sa en gång till mig:
- "Det är inte fel på hela världen, då måste felet ligga hos dig själv!"
Var jag den enda som fick höra det?
Ligger felet alltid hos mig?
Är felet enbart det faktum att jag är?
Vore jag bättre, och mer önskad... om jag bara var ett skal, eller får jag ha en egen personlighet?

Jag är glad iaf, att träden gillar och accepterar mig som jag är.

Don´t be... just be.... 



Får inte deppa ihop.
Får inte gråta.
Måste glömma och gå vidare, inte visa mig svag.
Mina barn behöver mig och jag kan inte sitta här och deppa resten av sommarlovet.

Jag är den jag är, och vill någon ändra mig, så är det inte mig de vill ha.
Jag måste bara inse det.
I´m not the one asked for....

Kommentarer
Postat av: Emsan

Inge vidare med bråk o osämja, tär extremt mycket på en=(



Självklart ligger inte alltid felet hos dig, ibland har man fel, ibland inte.

Jag tycker du har många kloka råd och åsikter, så du ska absolut inte hålla dem inne.Det finns många som accepterar dig och tycker om dig för den du är, inte bara träden!

Du är en härlig o klok tjej som har mycket att tillföra.



Be strong=)



kramar



2010-08-11 @ 15:33:42
Postat av: Cin

Tack för varma ord.

- slår mig för bröstet och går ut till stenarna för en pratstund ;-)

kram

2010-08-11 @ 15:48:32
URL: http://lovelybitch.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Min mor sa en klok sak till mig när jag var liten och det var det är inte ens fel att båda trätter. Och det stämmer. Oftas kan människor ej ta person som är rättfram och säger lite vad hon/han tycker och tänker.

Men jag tycker du är en härlig människa med mycket kärlek och omtanke och mod. Jag tycker om dig för den du är. Tycker du är rolig och trivs i ditt sällskap. Var den du är ändra dig inte för att andra tycker det du måste vilja göra det själv. Du vet vad jag finns om du behöver prata eller gråta ut. Kram på dig

2010-08-11 @ 16:13:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0