Ny duk

I en påse fann jag ny inköpta duken.
... från förra sommaren.
Införskaffad innan allvaret med husbygget kom i gång.
Men för mig var den ny.... oöppnad i förpackning.
Perfekt och lagom stor till bordet.
Till den en matchande löpare.

Men när den ligger där, och skyddar bordet från repor, så ser det inte riktigt bra ut iaf.
... inser efter ett tag att det är för att duken inte är slät.
Den måste strykas.
Men jag gillar inte strykningar..... Går emot mina "strykfritt" principer.

Återstår att se hur länge det dröjer innan jag inte längre kan stå emot.... innan strykjärnet dammas av och får göra det den uppfanns för att göra!
Inte titta..... inte titta...... Inte titta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0