Huvudlöss

Denna egendomliga åkomma hade jag totalt förträngt i min inbillade "finns inte här" tanke.
Självklart finns det här.
Skillnaden är bara att här skickar de inte ut lappar om det utan var och en får se efter sitt egna hem och hår. Dessutom finns här inget apotek där man snabbt och smidigt kan åka för att inhandla avlusningsmedel.
Detta blev jag varse om när en mamma berättade om hur hon kämpat för att få skolan skicka ut lappar om det förra året.
Att epedemierna kommer från de större skolorna där eleverna har gympa och andra ämnen.

Så för att vara beredd, så glider jag in på apotekets hemsida för att inhandla och bunkra upp på lusmedel, liksom allt annat enkelt i medicinväg för hemma behandling som vi har i skåpet.
Till min glädje finner jag att vetenskapen gått framåt även när det gäller huvudlöss!!!


Elektrisk luskam!


Schampo mot gnettjävlarna!!

Trots att de i den elektroniska luskammens beskrivning hävdar att den tar död på alla löss, så tänker jag iaf inhandla vanligt hederligt lusmedel också.

Sen jävlar kan de attackera bäst de vill!
(hoppas dock att jag inte behöver använda dessa produkter)


Kommentarer
Postat av: Mathias

Hej!



Tänkte bara tipsa om Luslarmet på Allt för föräldrar.se

Där kan du hålla koll på om det förekommer löss även om inte skolan vill skicka ut lappar.

http://www.alltforforaldrar.se/skola/

Ha det bra!

/Mathias

2010-08-31 @ 19:48:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0