Helt paj!

I jakten på underbara blåbär begav vi oss, hela familjen och SiggeStardust, ut på en promis jäms med skogsvägarna. Med två vagnar är det liksom lite svårt att gå in till mina privata gömmor bakom huset, så vi tänkte testa med de som även allmänheten har tillgång till.
Dock kom vi inte längre än till grannen, som hade sparat en stor gurka från deras egna odling till oss :-)
De har VÄLDIGT gröna fingrar och vi fick, istället för blåbärsplockning, gå loss på Iniz alla bärbuskar.
Med oss hem fick vi röda vinbär, vita vinbär, hallon och gröna krusbär.
Inte nämner vi den mängd med hallon som gick rakt ner i magen heller ;-)

Det blev ju lite allt möjligt... för att stå vid samma buske och plocka en massa är så trist... och vad passar då bättre än att baka en "lite allt möjligt paj" att servera till Sigges mamma när det var dags att bli hämtad.
Som en extra bonus kom även Mormor, Morfar och tant Gerda på fikat :-)



Trevligt!

Kvar hänger de oplockade blåbären och väntar på besök :-)

JAG har laddat ner en Svamp App till Iphonen... den har en gps funktionsliknande grej där jag kan kartlägga mina svamp/bärställen här i skogarna .
Den är även super för att jag kan, om jag går vilse, bli uppsökt av sateliterna och får se en bild vars jag befinner mig.
Super... då slipper jag ju sätta upp en massa snitslar :-)

Me hjärta Iphone!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0