Aooooo... fy i helvete!!!

Ja...
Efter att ha introducerats i världen av epilator, så har jag ju som sagt var införskaffat en... men jag har inte förrän nu, haft möjlighet att prova den.
Och jag skulle kunna jämföra den känslan av utryckta små små strån, men känslan av att tatuera sig.
På vissa ställen gör det inte alls ont, men på andra ställen så känns det som om huden bokstavligen slits loss från muskeln (i mitt fall ligger visserligen ett lager fett som skydd mellan, men det hjälper föga).

Benen gick bra.



I början var det många strån, men vart eftersom de försvann, så gjorde det inte så ont längre.
Men när jag skulle köra under armarna så var det en helt annan nivå av .... själv pina.

Med erfarenheten efter hundtrimning, så vet jag ju att slapp hud som rycks, gör mycket ondare än spänd hud.
På min kropp, är de ställen där huden är spänd.... väldigt få.
Däremot har jag ganska många delar där huden inte är spänd.
En sak som kom tillsammans med fettet, var även under armarna.
Det buktar ut istället för in... och det är som en liten... samlingsplats av fettceller.... tror området fungerar ungefär som en rondell för kroppens fett.
Hur som helst, så skulle jag köra epilatorn även där.

OCH FY I HELVETE vad ont det gjorde.
När jag sedan ser stråna, så är det som om hårsäckarna verkligen SLITITS upp och kvar lämnat en liten krater av hål i huden in i fettet.
Det enda fasta hårda som fanns där... var bevisligen hårsäcken som satt spänt runt stråt och helt sonika hängde med hela vägen när det rycktes ut.

Nu talar jag heller inte om något enstaka strå, utan hela hålan.
JAG har aldrig tidigare använt varken vax (visst, testat och konstaterat att det inte är för mig) eller epilator så ni kunniga kan ju tänka er hur täta och kraftiga strån jag hade där under....
Men... nu börjar min sakta väg till mindre rakhyvelanvändning.
Kanske blir hårstråna tunnare och färre i samma veva som mina armhålor blir hålor igen ;-)
Who the fuck knows!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0