Staten äger

Förr i tiden, jag vet inte om det sker nu... vetenskapen har ju gått framåt lite...., men förr i tiden så fanns det killar som jobbade med att sätta upp telestolpar.
Uniformskillar.
Min far var en av dessa hårt kroppsarbetande killar under ett tag, och när företaget fortfarande hette Televerket och cruisade runt i sina oranga lastbilar som alla kände igen, så jobbade han med detta.
Vid ett tillfälle så fann han och hans partner en kille som stod vid bilen och rotade bland deras arbetsverktyg.
Min far, en ståtlig stor karl, går fram och ifrågasätter fan f-n han håller på med... Varpå snubben svarar:
- "Det ska du fullständigt skita i! Det här är statens verktyg och jag har full rätt att disponera dem hur jag vill. Jag betalar skatt!"

Hur som helst... snubben gick sedan därifrån, utan verktyg, för att min far sa åt honom.

Kortfattat:
Jag vill ta mig till Finland iår... men det är dyrt. Men eftersom jag betalar skatt, så borde jag ju kunna ta regeringsplanet dit!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0