Slut...

Efter en full dag med att försöka fånga termiter i altanplankorna, så insåg han nog att det var ngt annat... och somnade.
Lite här och var finner man dock de ställen där de misstänkta termiterna har visat sig.

Det finns en fin hög med ... njae... inte pinnar... utan snarare... ja vad man nu ska kalla pinnar som är ca 1,5 m långa... men det är inte tillräckligt.
Som bebisar, så måste man smaka på allt som finns.... ;-)









Det är ju inte så heller att tuggben klarar livhanken så länge med dessa förmågor. 3-4 sekunder är ungefär en genomsnittlig livslängd för dem i detta hus.
När en tuggat klart, är det nästa som tar över ;-)
Men jag fann idag en sida på nätet www.foderbilen.se .. där jag fann många tuggben, till mycket bra pris :-) Så nu bör jag snart kunna rädda alla plankor som altan är byggd av ;-)

Jag kommer gå segrande ur det här... skam den som ger sig ;-)
JAG laddar upp med tuggben!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0