Mitt hus!!!

Det är inte en stor stuga... men den är vår.
Det är inte stor yta vi har... men det är vårt.
Inte en enda person kommer och styr på vår yta.
Ingen annan har någon talan.
Men det betyder inte att de inte trappar in och försöker!!!
Nejdå!
I väsby var det skrik I som kom stup i ett (inte för att det var mitt hus, men jag slapp inte henne för det), och här är det andra individer.

En misstänkt gnagarmodell har tagit sig friheten att sortera ut gammal isolering under hönshuset och lagt det i en hög precis vid kanten. Inte ens städa undan efter sig kan den....
En fladdermus tog sig friheten att kalasa på de insekter som sökt sig till vår lampa... precis vid fönstret.
Nu äter inte vi insekter, men lite nervös blir man ju när de kommer som jetplan mot fönstret för att väjja i sista sekund. Coolt som fan att se... och kunna sitta inne och se det gång på gång.

I dag på dagen var det en talgoxe som fick för sig att testa vingarna likt en kolibri, precis utanför vårt fönster.... jag undrar vad denna ville....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0