lugna gatan

Det gäller att vara snabb när jag väl får möjlighet att skriva här ;-)

I går var vi som sagt hemma hos Philippas gudföräldrar och åt påskmiddag. Aldrig någonsin har jag ätit så god senaps sill, räkröra och lax.
Det fullkomligt smälte i munnen.
Dukat var det med påskägg till allihopa, även de vuxna :-)
Det var även riktigt nice att se hur bra tjejerna hittade varandra igen. Nu för tiden träffas de ju inte så ofta, men vi hoppas det blir ändring på det och att barnen även kan komma med när vi får finbesök ;-)

Eftersom alla dessa dagar efter förlossningen varit med fullt ös dag ut och dag in, så har vi beslutat att ta en slappar dag FULL slappardag idag för att sedan köra på igen.
Vi flyttar ju liksom nu i veckan :-)

När jag läser igenom vad jag skrivit så kan jag inte hjälpa att känna hur fruktansvärt trist allt jag skriver verkar. Bara snabba korta uppdateringar utan det minsta humor eller galenskaper.
Men jag antar att det är så det blir när jag desperat försöker komma ihåg allt jag vill skriva, utan att ha en enda hjärncell till min assistans.
Då blir det trist.

När det gäller min kropp, så har jag redan gått ner 12 kilo och ju mer jag kan röra på mig, desto mer blir det. Siffrorna ligger fortfarande hutlöst högt, men går sakteliga ner. Det är ju trots allt "bara" 12 dagar sedan hon föddes ;-) genomsnitt blir ju det 1 kilo om dagen.
Ännu är inte heller all vätska riktigt borta, så det finns mer att ta av.
Men jag lider fruktansvärt av att se min egna spegelbild.
Det är hemskt!!

Nu.. återigen... är min paus slut, och Philippa ropar efter grädden i brösten igen.
Ingen rast ingen ro.... men om ngn vecka måste jag iaf kämpa med flaskan, eftersom jag den 25e april skall till stan med Emilia och se Bounce. Tar hon inte flaska då... så vet jag inte hur vi ska lösa det.
Jo... det blir ju Mattias som får gå... men det hjälper ju inte mig eftersom det är JAG som vill gå!!!

Nope... plikten kallar!!



Kommentarer
Postat av: Cecilia

12 kilo inte illa du ska vara stolt över dig själv. Glad påsk på er. Hoppas vi ses snart. Vi saknar er.

2010-04-05 @ 08:28:11
Postat av: Cin

Glad påsk på dig vännen!!

Marco har sagt att vi inte får träffas förrän om 4 år för att han ska försäkra sig om att det inte blir fler bebisar ;-) hehehehe!

Saknar er!

2010-04-05 @ 09:58:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0