Lerigt...

Vad hände med min gräsmatta?
Det enda jag ser, när jag står och dricker mitt kaffe på altan samtidigt som jag lyssnar på fåglarna, är en massa lera och bråte....


Eller vad ser ni?
Om man tittar riktigt noga ser man faktiskt lite gräs... men ... inte mycket och det behövs heller inte så mycket för att även den lilla tovan skall bli till lera ;-)

I dag gick det superbra att lämna kidsen.
Maken åkte redan innan de gick upp, så vi var helt alena. Hindrade dock inte maken från att missa tåget, då andra idioter hade ställt sig på de parkeringar han tänkte ställa sig på... stackars mitt hjärta.
Kidsen höll iaf sams, och då vi inte tjafsade så kunde vi istället tillbringa morgonen med att äta frukost i lugn och ro.
Philippa käkade sin frukost innan kidsen kom ner, så hon låg soft och nöjd och sov.
Inte som igår... när jag inte kunde göra ngt alls.
Ser förhoppningsfullt ut idag faktiskt... kanske får lite gjort.

Kidsen slutar 12.20 på fredagar, så det är en väldigt kort dag.
Sen kommer de hem, så jag hoppas solen torkar upp lite så vi kan vara ute... det kan vi ju iofs även om det bara är uppehåll.

Såg bild på valpis igår!
Supersöta.
De är nu två veckor gamla, och vid åtta veckors ålder är de lev klara.
Någon som funderar på att skaffa hund? Bulldog-Staffe, stabila föräldrar!

Déville körde sin lilla vända i skogen nu på morgonen... förvirrad över alla pinnar och stockar som ligger överallt, vet inte vilken han ska välja.. rusar istället runt och försöker ta allihopa... tills boxerfnattet tar över och pinnarna glöms bort och bara vinden i ansiktet verkar spela någon roll.
Nu är det dock så mycket bråte överallt, så jag är väldigt nojjig när han får sina fnatt.... så han inte skadar sig.
Han sökte desperat efter ngt att lämna till mig så jag kunde kasta... fram och tillbaka ...
Tills han stannade upp, och nästan faktiskt hoppade bakåt av rädsla.
Gick snabbt över till nyfikenhet dock.... och jag bara vred mig av skratt.
För precis där han var... så sitter en ekorre i granen ovanför.... och kastar ner en kotte som den ätit på.
Déville ser inte detta, men kottens studsande på grenarna lämnar ljud efter sig som slutar med ett duns i marken.
Tänk er själva.. springer runt och letar efter ngt all leka med, och så kommer de farandes från ingenstans!!!!
Ha ha ha...

I dag kommer käre bror och stannar över natten. Bära lite tunga prylar, så vi kan ta oss in till duschen och kolla den, och sedan handbollscup med Ollan i morgon.
Härligt att ha honom här igen :-)
Ser fram emot fisketurerna i sommar sedan :-)!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0