Kanske ett till.

Äntligen lite ljus i tunneln.
Väg killen som ska fixa vår väg har varit här idag och hållt på.
Den biten som schenkersnubben slirade upp, är numera den bästa biten på hela vägen :-)

Jag hoppas att snabbt kunna skriva ett litet inlägg, och sedan hoppa isäng... men först måste jag ut och finna en laddare till Milis mobil, för maken lär inte göra det såvida han inte klarar av att fixa det i sömnen.
Snarkningarna ekar genom stugan... Vaknar han inte snart kommer han dock ha väldigt ont i kroppen, då bäddfåtöljen som han somnat på är lika hård som sängarna i Thailand... fast den anpassar sig inte för kroppen som de gör undern natten.

Nope... misstänkte det.. jag skulle inte hinna mycket alls.
Bara tanken på bloggen är ngt som verkar väcka Pippa.


Ovan är lite bilder på våra grannars bygge. Vet dock inte om de fortfarande är kvar, då jag inte sett någon av dem... bara resterna av deras.... boende.
Vattensorkarna har gångar och hålor över heeela åkern vid oss.
Jag är jättefascinerad av dem... killen som Oliwer tog hem från skolan idag... som bor här ute även han, var mer road över hur jag betedde mig mot dem än hålen i sig... gissar att han sett dem förr ;-)
Aja... man lär sig...
Som hans far sa: "Äh... nollåttor kommer ni vara i typ tio år.... " och han talade med egen erfarenhet.


Lite bilder innefrån huset.
Fönstrena från vardagsrummet, och vårt rum. I två dagar nu har killarna lagt golv i vårt rum, Pippas rum och även börjat med Oliwers rum :-)
Det går framåt :-)

Nej... nu måste jag ut i kylan och söka efter laddaren. Sen bädda så jag får sova ett par timmar... Amma måste jag göra snart oxå, då tuttarna är hårdare än knäna snart :-)
Håller tummarna för att jag ska klara mig själv bra fr o m i morgon.
Har haft assistans från min mor, och tillsammans har vi fixat och turats om att roa Philippa. När jag har P så vill hon bara äta, så det har varit bra när mor tagit henne... vanan att sova på annat ställe än i min famn har mormor vant in.
Det som gör mig lack dock.. är att mormor tror att hon fick första leendet!!
Vore just typiskt... hon fick det av sonen oxå... och vi har haft en liten tävling de här dagarna...

Tvättmaskinen?
Ahh... nejdå, den är inte paj. Så det var ju tur det.
Dessvärre så verkar det som om kanske rören med vatten till hela det utrymmet (dusch, tvättmaskin och badkar) har fryst sönder någonstans...
Varför skall det flyta på?

Nej... allvarligt.
Nu måste jag verkligen ut i kylan. Jag är fan lite trött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0