Härligt och underbart!!

Solen skiner, fåglarna kvittrar och hundarna ligger på altan och softar efter morgonens lek.
Underbart och härligt är livet!!

I går var det dags för Bounce showen med Emilia.
Efter en aningens panik, då jag inte fick ut ngn bröstmjölk - hon hade ätit som en tok, så åkte vi iaf iväg... bra mycket senare än vi hade tänkt oss så det blev ingen mat innan :-(
Showen var super!
Helt jävla underbar och det var grymt svårt att sitta still i stolen. Men jag gjorde det för det är väldigt brant i globen.... läskigt. Dessutom är jag väldigt stor!
I all hast, när vi åkte, så glömde jag de kläder jag packat ner dagen i ära... så jag åkte iförd ett par förstora mammabyxor och en gräslig tröja. Kände mig som en riktig kärring.
Amningsbh på det oxå, så brösten hängde nere på magen :-(

Maken gjorde ett tappert försök i att fixa nya kläder till mig, raringen... men det är en enorm smäll att se sig själv i spegeln och se all denna överflödiga kropp välla ut här och där.
Det är inte jag.
Och inte kunna påverka det i snabbare takt.. :-(
Det går bra när jag har Philippa med mig, för då är jag ju "mamma"... men nu när jag skulle gå ut utan henne... Det blev för mycket och jag började gråta...
Blir en tuff sommar.... :-(... men det underbara i det hela, är att jag bara peppas ännu mer till träning och kan knappt vänta tills jag kan börja röra mig mer...
Tillsvidare får jag nöja mig med situps och promenader.
Hur som helst...
Maken klarade det galant!
Han är en riktig bebiskille :-) Love him!!!!!!!!



Tuggbenen som vi haft är nu helt slut.
Finns inte en enda bit kvar... och Max har gett sig på altangolvet igen.
Rensade tänderna på honom igår, så jag vet vem det är som är "bovenVovven". Kanske skulle ge honom min stickning istället... men att lära en hund att sticka kanske inte är det optimala.
Vi kör hårt på lek och sökruta istället :-)

Det var verkligen jättesvårt att komma upp i morse, men det gick.
Oliwer, som hade glömt ta med sig sin läxa till Väsby, gjorde den nu på morgonen. Alltihop!
Den som vet hur Oliwer är, vet att det oftast inte sker utan dispyt... suckar och stönanden... men inte idag.
Utan problem och faktiskt t o m med en grym iver, tog han fram allt material och satte igång på eget bevåg. Härligt!
När de kommer hem idag, så bär det av till Syster som fyllde år igår.

Eftersom Philippa sover så bra, och har käkat sig mätt... så måste jag passa på att gå ut och fixa lite.
Någonstans bland all packning så har jag en påse med rötter...
5 st blommande ormbunkar!
Det är tydligen ngt som är relativt nyligen framtaget, och är egentligen inte en riktig ormbunke... men den ser ut som det, fast den har blommor.
Poängen med den här, är att man planterar den i eller i närheten av sin vanliga rabatt.... och så slipper man rådjuren!
Eftersom det är en rot, så bör den ju grävas upp till hösten... .Men jag tänkte jag skulle plantera dem i krukor och ställa ut dem tills jag fått ordning på tomten.
Enda rabatten som jag vet med säkerhet är den vid sidan om huset.... och det blir en doftlund och sten, så doften sprider sig över resten av tomten.
Måste även så de frön som jag köpte :-)
Kliar i fingrarna.....
Ska ha massor av pioner och liljor! Det är så vackert att dekorera med :-)
Rosor vill jag ha oxå... rosa rosor!



Nej.... nu måste jag ut och pyssla!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0