Förbannad!

Att bo inneboende hos någon... och denna någon även har en familjemedlem med samma namn som min makes mellan namn, så är det lätt att posten går fel.
När man dessutom flyttar därifrån, så skickar de eftersändning på FEL post.
Visserligen bara reklam post, men ändå.

Nu är det ju även så att vi saknar vissa saker, som bevisligen kom rmit fel.

Bauhaus skickar dessutom ut sina bonuscheckar på ett reklamliknande sätt... så när vi nu får beskedet, så kollar maken det av en slump... och ser att det ska innehålla bonuscheckar.
Vad fan är det för jävla sätt???
På vår står det dessutom: Tidigare utb bonus 650:-
WTF!!
Vi har inte fått någon bonuscheck!!!
Så mycket som vi handlar där och med tanke på vilka summor dessa ligger på, så kan man väl för fan inte skicka ut värdehandlingar som ser ut som reklam!!!!????

Mitt i högen av räkningar ligger dessutom två räkningar från ett försäkringsbolag som heter förenade liv.
Varken min make eller jag har ingått avtal med dem.... och vi har garderat upp oss på bra försäkringar privat (de här är via unionen) så detta är endast extra kostnader för oss....
Om det är en försäkring via facket, så borde det för fan vara gratis!
Hur som helst, ingen av oss har beställt dessa... men vi har ändå betalat räkningarna när de kommer.
Men nu reagerade vi på dem och funderar på vad fan de håller på med!

Suck!
Man blir inte klok på alla grejor som finns!

I morse blev det stressigt för sonen skulle ha med sig fika till skolan. Det ska han varje torsdag, men vi har inte fika hemma av standard... och i detta fall hade vi missat det.
I förra skolan hade man smörgås eller dyl med sig när det var sådant här... men här är det ok med socker... en ny upplevelse för oss.
Jag var tvungen att fråga om det verkligen stämde, och det gjorde det.
Varje torsdag går de ut i skogen för att fika!
Hur mysigt är inte det på en skala???
Ungarna förklarade för mig att förut, så brukade de tycka det var trist att gå till skolan.... att de försökte hitta på saker till varför de inte skulle gå... ont i huvudet, ont i magen m.m...
Men i den här skolan, där ser de fram emot att gå till skolan.... dels för att dagarna inte är så långa, men även för att lektionerna är roligare.
Lärarna i den här skolan är grymt bra, pedagogiska!
Härligt att se kidsen peppade inför läxor och dyl!!!

Nu ropar Pippa!!!




... min tanke är att baka bröd idag.. får se om jag hinner.... kanske bullar när kidsen kommer hem :-)
Helgerna har vi ju inte varit hemma, och där vi befunnit oss så...ja, där finns ingen ugn... :-(

Kommentarer
Postat av: Anna

Skönt att skolan är bra!!!!

Kramar

2010-05-01 @ 20:29:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0