Bajs

Roliga händelser har jag av någon anledning svårt att komma ihåg när jag väl sätter mig ner för att skriva ett par rader. Men just nu... när maken och alla barnen ligger och sover.. så känner jag hur en av hjärncellerna krälar sakta fram för att göra sitt jobb.
Väldigt sakta, men den tar sig framåt iaf.... framsteg.

Det den försöker förmedla är en incident där maken byter blöja på Philippa, och hon passar på att kissa då hon äntligen luftar rumpan.
För att vi ska få henne torr, och även ytan under henne, så tar jag upp henne... håller henne i benen och ryggen så rumpan hennes hänger fritt.
Exakt vad hon tänker när hon är i min famn på det sättet vet jag inte... men det sätter iaf igång henne mage som låter luften passera tillsammans med en lagom dos av det där lösa bajset.
Eftersom rumpan faktiskt är fri, så blir resultatet ganska så likt en något trubbig airbrush, som sprutar gult bajs över hela farmors vardagsrumsbord.
Mycket nöjd, somnar Philippa sedan om i min famn.

Mina förväntningar över denna flicka är höga.. jag menar.. kan hon prestera dessa händelser efter bara ett par dagar, så vem vet vilka skriverier jag kan få ihop inom ett par månader.
Philippa i kombination med mina redan etablerade huliganer, kan ju bara inte bli annat än intressant läsning ;-)

Natten tills idag hade Philippa magknip, så sömnen för mig var minimal.
Stackars lilla tjejen lider av vad jag äter... vad det nu är jag ätit.
Jag har fått tips om att jag inte bör dricka läsk... eller kolsyra över huvud taget.
Problemet för mig är att jag är beroende av kolsyra... vatten eller läsk spelar ingen roll... bara det är kolsyrat!
Varför, eller hur bubblornas effekt lyckas ta sig till bröstmjölken förstår jag bara inte... men jag antar att det är tio gånger bättre än sodastreamad oboy som Björn Gustavsson sjunger om.
Kolsyrad bröstmjölk, direkt från brösten!
Vad sägs om det Philippa??


Emilia och Oliwer skall i morgon förbereda sig på att packa ihop sina saker och söka reda på allt de har liggandes i huset här... för nu i morgon börjar flyttlasset ut till Järlåsa :-)
Nu är det bara dagar kvar tills jag har alla mina älsklingar under samma tak... mitt tak!!!!
FINALLY!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0