3 veckor gammal!

Bebisar brukar tycka om att lyssna på människoröster och särskilt ljusa sådana.
Förmodligen pratar du instinktivt 'babyspråk' med ditt barn; melodiskt och kanske lite ljusare än din vanliga röst.
Om du tittar efter, upptäcker du att barnet vrider huvudet i din riktning när du pratar till det.
Mjuk musik och speldosor är också trevligt att lyssna på, men höga ljud kan både skrämma och orsaka att bebisen 'stänger av' ljud helt och hållet.



Fick ett samtal från kontaktpersonen på skolan idag...
Oliwer har visst inte rätt till fritids då jag är mamma ledig.
Just fan!!! så är det ju!!!
Nemas problemas egentligen för jag är ju hemma :-) MEN det är inte direkt runt knuten som kidsen bor längre, så det är egentligen taxi till skolan som gäller.... och då är det inte några problem med att han stannar en timme extra 3 dagar i veckan...
MEN jag ville inte sätta dem på taxi förrän till nästa termin... tänkte jag... utan hämtar dem själv. Och då får han inte vara där.
Lösning:
Jag tillbringar 1.5 tim i skolan tre dagar i veckan :-)
Tillsvidare iaf.
Jag vill ju vara med barnen, så det är bara att boka in den tiden och hoppas på att Philippa accepterar det utan att trilskas för mycket.

Kommentarer
Postat av: Emilia

Söta Pepsi=)

2010-04-18 @ 10:56:49
URL: http://milispilis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0