närmare och närmare!

Svininfluensan kommer närmare och närmare... slår till hårdare och hårdare.
Jag är jätterädd.
Nojjig som fan.
Klart jag är, varför inte, jag är ju i riskzonen.
Inte i den kraftigaste, men jag löper 5 gånger så stor risk som andra att få det... och sedan hänger det på hur jag mår för övrigt.
Säkert, om jag drabbas, så blir det inte allvarligt... men det värsta man kan göra i lägen som det här... är att bagatellisera det hela.
Sverige är inte vana vid sådana här epedemier... och bryr sig inte om smittorisken.
Iaf inte många av oss.
Det krävs nog mycket för att vi svenskar, som i mexico, skulle gå med munskydd offentligt.

Nej... ta det för vad det är.
Men vilken hemsk tanke... Jag blir sjuk... men klarar mig....
Däremot, pga att jag bagatelliserat det, har jag smittat andra som är känsligare än jag... och de i sin tur kanske drabbas jättehårt, alt dör av det.
Nej, då är jag hellre försiktig... än egoistisk....
Man måste tänka längre än sin egna lilla värld.

124 elever på en skola i Värnamo.
Tänk om de första hade hållit sig hemma när de började känna sig krassliga.....
Hur blir det på en arb plats där man inte får vara sjuk?

För att gå vidare med ngt annat.
En fd arbetskamrat till mig... var mycket sjuk. I lunginflammation.
har varit det mycket sista tiden... tyvärr... vilket gjorde att hans jobb drabbades.
Chefen visar ingen som helst förståelse för att han varit sjuk, t o m hostat blod på kursen i Danmark.
Nej, han får gå på dagen... för han är sjuk så ofta iaf.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0