Ryggläge brukar annars vara nice...

Ryggläge brukar annars vara ganska nice, men sex är det sista i mina tankar just nu. Nej, inte det sista... men något som inte kommer att ske ;-)
Jag inbillade mig, att om jag ligger stilla nästan hela tiden så borde värkarna försvinna snabbare.
Nu är vi inne på dag två, sängliggandes... och jag inser att jag helt enkelt får vänta.
Skulle inte kunna förlåta mig själv om ngt hände med bebis, och veta att jag inte gjort vad jag kunnat för att ta det lugnt.
.
Svärmor kom förbi, och gav mig en avhyvling när hon av Maken fått förklarat hur det låg till. Nu vet jag att jag kommer hållas under noga uppsikt och inte behöver förklara en massa när jag behöver hjälp. Känns skönt.
Förstår inte varför det alltid är lättare att bita ihop och göra saker själv, än att be om hjälp. Att det ska vara så svårt.
.
Barnen är hos mormor, och de åker på besök till syster som nu tagit steget och flyttat till Östervåla... jag har inte ens varit där och sett deras hus ännu.
Kanske kan jag åka dit om ett par dagar, eller veckor... men det suger verkligen....
När jag inte kan göra ngt här hemma, skulle jag hellre ligga i sängen ute i stugan eller vara hos syster.....
.
Jag längtar tills jag är i safe zone..... när bebis inte riskerar att dö om jag inte ligger ner....
Önskar jag kom i håg vad läkaren sa att detta hette....
Men... bebis sparkar mer och mer... det är värt detta, om hon bara kommer ut frisk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0