Hur fan går det ihop?

Jag har de senaste dagarna tillbringat mycket tid tillsammans med min systerdotter.
Hon blev misshandlad av tre tjejer pga att en kille kysst henne. Killen i fråga var tydligen "upptagen" enl en annan tjej, men inte enligt killen.
Alltid är det samma historia...
När ska killar inse att de itne kan bete sig hur som helst... förr så blev fler än en tjej sårad... nu åker de på stryk.
Dessutom hejjas det på av en x flickvän till Systerdotterns ex.
Ja... extrema intriger och jag försöker verkligen förstå hur man tänker.
Visst ... man blir arg på tjejen... men det är ju inte tjejen som har ett förhållande, eller leker med den andra ...
Då löser man det genom att luras, spottas i ansiktet och kränka istället för att ta upp disk med killen.
Kanske inte meningen att man ska förstå....
.
Tjejer är och förblir en främmande grupp för mig... alltid varit och kommer alltid vara.... Det går inte på något sätt lista ut hur de tänker.
Och att försöka ge sig på hur en tonårstjej tänker... ja, det var ju dömt att misslyckas redan från början.
Jag håller mig till min systerdotter.... henne förstår jag iaf litegrann ;-)
.
Nu sitter jag är vrålhungrig, väntar på att brödet ska bli klart så vi kan äta.
Idag blir det gulaschsoppa med nybakat bröd.
Mums... och ja... jag bakade idag igen ;-)
.
Försökte faktiskt gå upp tidigt i dag.... men jag somnade igen på soffan och fick ytterligare en seg dag.
I morgon ska jag träffa min chef och även luncha med en arb kamrat. Nervöst, för jag har inte kört så långt på typ två veckor....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0