Sugen som fan!

Laktritsremmar... sådana där som man kan köpa i hallon, kola och framför allt laktrits när man är på tivoli, skansen eller grönan sommartid. Jag är grymt sugen på dem just nu.
Likaså lakritspengar... inte sådana som legat ett tag och blivit hårda, utan de som är lite mjukare...
För att inte tala om riktiga lakritsgrottor.... de som finns i gott & blandat påsarna.

Eller gå till ett Cafe och beställa en riktigt god kaffe med nybakade lussebullar. Ljumma och som inte har fått den där hårda ytan på sig som man ofta får när man köper dem på Ica eller Hemköp.
Allra allra helst, vill jag ha mina egna nybakade lussebullar med mandelmassa i.... VEM ska baka dem nu i jul?? Det är ju bara jag som gör dem!
M a o så kommer jag inte få äta sådana denna jul.

Men något som jag fortfarande kan frossa i, och som jag absolut tänker frossa i, är den traditionella hårdbröd mackan med julskinka och rödbets sallad. Slurp!!

Vanligtvis är det ganska soft att ligga här... men när jag börjar tänka på mat och godsaker, då finns det ingen hejd.


Kommentarer
Postat av: mia

Du får sluta lägga upp bilder på mat och annat gott... hur tror du att det känns att sitta här på jobbet och bara se och nästan känna smaken av allt detta gott och poff så vaknar jag ur min dröm!!!!

2009-11-18 @ 11:19:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0