Sömn löser allt :-)

Om det nu fanns en möjlighet till att kunna sova sig igenom hela graviditeten så skulle jag göra det.
Tiden går så mycket fortare när man sover.

Eftersom jag har så mycket sammandragningar på nätterna, sådant tryck när jag är uppe och skakningarna pga bricanylen inte slutar... så ringde jag nu till MVC för att fråga.
Mina förhoppningar om höstpromenader grusades när jag fick höra:
- Måste öka upp dosen, skakningarna slutar inte så det är bara att gilla läget. De stoppar värkarna och ser till att hon stannar längre i magen.
- Jag får inte, under några omständigheter, göra annat än gå på toaletten och upp å äta. Övrig tid skall jag ligga ner. Iaf så länge trycket är kvar. Spelar ingen roll om värkarna slutat eller inte.

Så... det blir bara att vackert ligga kvar till sängs ett tag till..... rör på mig gör jag ju, för jag skakar som ett asplöv pga bricanylen.
Galet!

Se det possitivt.
Philippa är kvar i magen och växer friskt. Hon sparkar och utvecklas.
Samt att det är "bara" 135 dagar kvar till BF :-)

Kommentarer
Postat av: Daniel

Trots besvären (urk!) e jag så happy for u!!



Kommer som barnvakt sen!!!!

2009-11-12 @ 21:06:58
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Cin

Det är ju bara under en period, och jag får ju faktiskt möjligheten att verkligen ligga och känna alla hennes rörelser :-)

Jag har hört, att de jämför att föda barn med att ta pungen och dra den över huvudet (sitt egna)... hehe....

Ironiskt nog så låg jag och tänkte på att jag kanske skulle skicka efter min Daniel och hans Ambrosia kaka för mitt egna egoistiska sällskap. hehe....

2009-11-12 @ 23:46:15
URL: http://lovelybitch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0