Nu så...

Bättre sent än aldrig, är det inte så man brukar säga.... ;-) Här kommer iaf äntligen lite uppdateringar för dagen.

Att natten nästintill varit sömnlös behöver jag nog inte ens tala om... känns som tjat, verkar mer som om jag ska skriva när jag får sova en helt natt ostörd....mer nyhet liksom.
På morgonkvisten väcks jag av en underbar kram från sonen som kommit in för att säga hejdå. Känns inte som om jag träffar dem så ofta nuförtiden, eftersom jag ligger i ett helt annat rum/del av huset.
Likt en blobb...
Alla andra går upp tidigt, och jag sover igen tid från sömnlös natt.
När kidsen kommer in för att säga "hejdå" så kommer även hundarna in.
Överlyckliga som om vi inte träffats på bra länge, och de är de enda faktiskt som verkar njuta av min andedräkt på morgonen.....
Déville, som fortfarande lever med den inbillningen om att han är en liten knähund, viftar runt med sin svans och sveper ner vattenglaset jag har vid sängen.... rakt på mig.
Godmorgon!

Mvc kontroll och vaccin var det idag oxå.
Som tur är kom maken med, förra gången var en pärs och det var inte fullt så enkelt idag heller. Tar evigheter innan jag återhämtat mig.
Bricanyl biverkningarna gjorde att en läkare kallades in, och det visar sig att jag tar för mycket emot vad min kropp klarar av.... så nu skall jag bara ta den vid behov och försöka i största mån få ner värkarna med att vila.
Jag skulle faktiskt bli väldigt glad om jag slapp skakningarna.... slippa ligga apatisk i sängen för att inte må illa.
Blodsockret hade sjunkit, pulsen fortfarande hög... blodtrycket oxå.
Berättade om min klåda.... och skall för säkerhets skull ta prover för att se om det är ngt eller inte.
Why not liksom!!

Maken har varit hemma och passat upp på mig idag... eftersom vi visste att Mvc besöket skulle ta mycket av min energi. Jag hoppas så innerligt att jag iaf ska bli så pass mycket bättre att jag kan sitta inne i huset med de andra på fika eller en stunds tvtittande.... kanske t o m korta promisar med Tyson (han kan iaf gå i min takt).

Sååååå that´s it! Min dag... mycket mer lär heller inte hända heller....

Jo ... jag måste bara berätta.... i natt kunde jag ju inte sova... så jag.......
!!!!!! CENSUR !!!!!!
..... HAHAHAHAHA... och det var grymt skoj att se reaktionen!
Något att liva upp min tillvaro lite ;-)

Philippa har börjat med nya rörelser, och det är inte längre bara sparkar och snurrningar... nu känns det som om hon tar en arm eller ett ben och drar över livmodern.
Jag kan även, när hon sparkar som mest, se hur fettet på magen svallar till ;-)
Tur att det finns lite ljuspunkter i tillvaron.

.... gud vad gott det vore med chokladbollar... eller havrebollar som man kan köpa på macken.... mmmmmm.....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0