MVC

Jag är nog lite avundsjuk.
På MVC - mödravårdcentralen - idag så var jag i vanlig ordning inte ensam.
Men jag kände mig som en stor orörlig blob när jag satt där... helt utmattad och nästan hyperventillerade. Alltid när det är så, så kommer andra gravida.
Normalt gravida.
Den blivande mamman, som i detta fall blev offer för min avundsjuka när jag satt där, var pigg... fräsch... och en stor mage rakt i vädret.
Hon gick i rask, obesvärad takt.
Morr..... hoppas hon får en riktigt lång förlossning....

Men sen inser jag, samtidigt som jag torkar bort den rinnande svetten från ansiktet, att det bara är jag som är avundsjuk... jag skulle oxå vilja ha en sådan där graviditet.
Jag kan försöka vända på det och säga... Ha... hennes graviditet må vara smärtfri, men den glider på fortare än hon kan säga "when" och då kan hon inte njuta lika mycket av alla rörelser på samma sätt som jag kan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0